• Anonym (Förvirras)

Ensam vårdnad

Finns det något jag gör nu innan barnet är fött som kan göra att pappan kan få vårdanden?
    då menar jag att ställa honom mot väggen och säga hur JAG känner om hans beteende
    mot mej då han hela tiden sårar mej 

Vi har aldrig varit ett par och kommer aldrig att bli.  Barnet var oplanerat men jag valde att behålla. Han kommer snart flytta 50 mil bort och jag har börjat träffa en annan kille

Är trött på att han sviker mej och vill inte göra något som gynnar honom mera!

jag är i 6 månaden men hans föräldrar vet fortfarande inget

• Svar på tråden Ensam vårdnad
  • Anonym

Han sviker dig? Hur då ni är inte tillsammans säger du och du valde att behålla ett oplanerat barn. Så hur sviker han dig menar du? Den enda han sviker är eran unge men nej ts inte dig

• Anonym (Förvirras)
    Anonym skrev 2012-03-29 21:21:48 följande:
    Han sviker dig? Hur då ni är inte tillsammans säger du och du valde att behålla ett oplanerat barn. Så hur sviker han dig menar du? Den enda han sviker är eran unge men nej ts inte dig

han säger och gör saker som sviker mej och sitt kommande barn, svårt att förklara  
  • h8him
    Anonym (Förvirras) skrev 2012-03-29 21:25:19 följande:
    han säger och gör saker som sviker mej och sitt kommande barn, svårt att förklara  
    Vill du ha enskild vårdnad? Det får du när faderskapet ska skrivas på, om du struntar i att skriva på gemensam vårdnad.

Däremot kan du inte neka honom att ha umgänge med barnet och att barnet får en bra relation med honom.
  • Anonym (Förvirras)
    h8him skrev 2012-03-29 21:30:32 följande:
    Vill du ha enskild vårdnad? Det får du när faderskapet ska skrivas på, om du struntar i att skriva på gemensam vårdnad.

Däremot kan du inte neka honom att ha umgänge med barnet och att barnet får en bra relation med honom.

Jag ska ha ensam vårdnad ja, det har han vetat om hela tiden. ska man kryssa i ensam vårdnad eller gemensam vårdnad?

kommer inte neka honom umgänge, men för mej är det hans som får ta det steget att höra av sig om han vill träffa sitt barn  
  • h8him
    Anonym (Förvirras) skrev 2012-03-29 22:14:34 följande:
    Jag ska ha ensam vårdnad ja, det har han vetat om hela tiden. ska man kryssa i ensam vårdnad eller gemensam vårdnad?

kommer inte neka honom umgänge, men för mej är det hans som får ta det steget att höra av sig om han vill träffa sitt barn  
    Om du inte skriver under för gemensam vårdnad så blir det inte heller det. Jag vet inte hur blanketten ser ut idag tyvärr.

Bra, vad du än gör så låt honom vara delaktig i barnets liv. Du ska kunna titta ditt barn i ögonen om 18 år och ha ett gott samvete rörande vad du gjort för att barnet ska ha en relation med sin pappa.
  • Anonym (Förvirras)
    h8him skrev 2012-03-29 22:16:40 följande:
    Om du inte skriver under för gemensam vårdnad så blir det inte heller det. Jag vet inte hur blanketten ser ut idag tyvärr.

Bra, vad du än gör så låt honom vara delaktig i barnets liv. Du ska kunna titta ditt barn i ögonen om 18 år och ha ett gott samvete rörande vad du gjort för att barnet ska ha en relation med sin pappa.

ja, jag kommer ju inte hindra honom, men det är något han själv får ta tag i. med 50-60 mil bort (eller mer) så kommer ju han ändå inte bli fadersgestalten i bebisens liv, tyvärr, men bebis ska ju få veta vem hans pappa är
  • h8him
    Anonym (Förvirras) skrev 2012-03-29 22:28:29 följande:
    ja, jag kommer ju inte hindra honom, men det är något han själv får ta tag i. med 50-60 mil bort (eller mer) så kommer ju han ändå inte bli fadersgestalten i bebisens liv, tyvärr, men bebis ska ju få veta vem hans pappa är
    Bra. Men såg inte att han inte blir fadersgestalten. Inom några år kan han ha längre umgängen och så kan relationen mellan dem blomstra. Eller så inte. Man vet aldrig.
  • Anonym (Förvirras)
    h8him skrev 2012-03-29 22:32:07 följande:
    Bra. Men såg inte att han inte blir fadersgestalten. Inom några år kan han ha längre umgängen och så kan relationen mellan dem blomstra. Eller så inte. Man vet aldrig.

tja, om jag nu litar tillräckligt på honom att ha barnet
  • Anonym

Ska ha? Jaja men med ev har du även skyldigheter inför pappan ang ungen och du kan komma att få vara med att betala ugresor

• h8him
    Anonym (Förvirras) skrev 2012-03-29 22:34:01 följande:
    tja, om jag nu litar tillräckligt på honom att ha barnet
    Den biten kan du inte bestämma. Barnet har rätt till umgänge med sin andra förälder enligt lag.
Svar på tråden Ensam vårdnad