• Anonym (Emma undrar)

Ni med navelpiercing - se hit!

Hejsan! Jag funderar starkt på att pierca naveln, och det enda som i stort sett hindrar mig är att folk har berättat att piercingen kan "växa ut". Att kroppen liksom stöter ut den. Livrädd att det ska hända mig! Hur vanligt är det? Finns det något man bör undvika för att detta inte ska hända? Gaah!

Sen är jag lite fundersam över hur ont det gör också... Många säger att naveln, näsan och ögonbrynet är de ondaste ställena (av de "vanliga" då) så vad säger NI? :)

TACKSAM FÖR SNABBA SVAR!  

• Svar på tråden Ni med navelpiercing - se hit!
  • Enniie

Jag har haft min sen jag var 15 år (är snart 24), och jag har aldrig haft ett enda problem med den, inte ens som höggravid. Det enda jag har att jämföra med i smärta, var att det gjorde mindre ont att pierca tungan än naveln. Men o andra sidan så går det så fort, så oavsett om du känner smärta eller ej, så är det över på en sekund. Sen när man är 15 så har man kanske inte heller världens smärttröskel.

• Anonym (Emma undrar)
    Enniie skrev 2012-03-30 00:24:59 följande:
    Jag har haft min sen jag var 15 år (är snart 24), och jag har aldrig haft ett enda problem med den, inte ens som höggravid. Det enda jag har att jämföra med i smärta, var att det gjorde mindre ont att pierca tungan än naveln. Men o andra sidan så går det så fort, så oavsett om du känner smärta eller ej, så är det över på en sekund. Sen när man är 15 så har man kanske inte heller världens smärttröskel.
    Det verkar ju lovande!! :) Blev så himla sugen :) Haha jag är 20 och gaaanska så känslig men jag har piercat mig på andra ställen så detta ska nog gå bra! :) Tusen tack för ditt svar! :D
  • Anonym (Linn)

Jag tyckte precis tvärtom Tungan ute ondare i tungan än i naveln. Min navelpiercing började vandra ut tyvärr Rynkar på näsan Fast har du inte haft problem med några andra hål i kroppen ska det nog inte vara nån fara!

• Anonym (Emma undrar)
    Anonym (Linn) skrev 2012-03-30 01:01:55 följande:
    Jag tyckte precis tvärtom Tungan ute ondare i tungan än i naveln. Min navelpiercing började vandra ut tyvärr Rynkar på näsan Fast har du inte haft problem med några andra hål i kroppen ska det nog inte vara nån fara!
    Hoppas att jag också tycker det, att tungan gör ondare! :) Tråkigt att din vandrade ut :/ Kan den bara göra det under läketiden, eller kan den även göra det efter att piercingen läkt? Tack för ditt svar! :)
  • Modgun

Klart att det gör ont. Men inte mer än vad man kan stå ut med. Tycker att underläppen gjorde ondare isf.
    Sen kan jag inte svara på om den växer ut. Min gjorde inte det och jag gjorde min piercing när jag var 15 och är  27 nu. Har dock inte haft i min stav på ca ett år, men hålet har inte växt igen.

• Anonym (Emma undrar)
    Modgun skrev 2012-03-30 01:13:43 följande:
    Klart att det gör ont. Men inte mer än vad man kan stå ut med. Tycker att underläppen gjorde ondare isf.
    Sen kan jag inte svara på om den växer ut. Min gjorde inte det och jag gjorde min piercing när jag var 15 och är  27 nu. Har dock inte haft i min stav på ca ett år, men hålet har inte växt igen.
    Jag har också haft i underläppen och tycker att det knappt kändes :) Hoppas att naveln blir likadant :) Tack för ditt svar!!! :)
  • Melan

Näsan var värre än naveln... Så länge den som gör piercingen är utbildad så minskar riskerna mycket. Sköter man den som man ska så är det ingen större fara alls. Men, vill inte kroppen så vill den inte.

Min läkte fort och är jätte fin! det som gjorde ont var när han tryckte nålen mot, innan den gick igenom (3-4 sekunder). 

• Anonym (Emma undrar)
    Melan skrev 2012-03-30 01:22:56 följande:
    Näsan var värre än naveln... Så länge den som gör piercingen är utbildad så minskar riskerna mycket. Sköter man den som man ska så är det ingen större fara alls. Men, vill inte kroppen så vill den inte.

Min läkte fort och är jätte fin! det som gjorde ont var när han tryckte nålen mot, innan den gick igenom (3-4 sekunder). 
    Tack för ditt svar! :)
    Tjejen som jag brukar pierca mig hos är jätteduktig, utbildad och allt. Så jag hoppas att det går bra och att min kropp accepterar nykomlingen :)
  • Modgun
    Anonym (Emma undrar) skrev 2012-03-30 01:22:48 följande:
    Jag har också haft i underläppen och tycker att det knappt kändes :) Hoppas att naveln blir likadant :) Tack för ditt svar!!! :)
    Det är olika för alla

Det avr så lite så =) 
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Emma undrar) skrev 2012-03-30 01:08:12 följande:
    Hoppas att jag också tycker det, att tungan gör ondare! :) Tråkigt att din vandrade ut :/ Kan den bara göra det under läketiden, eller kan den även göra det efter att piercingen läkt? Tack för ditt svar! :)
    Den Kan börja göra det efter läketiden. Men då ska du ha maximal otur! Jag hade redan haft problem med navelpiercing innan så då ökade riskerna för problem med 75% typ. Och sen badade jag på badhus och då fick jag en infektion och det var efter det den började vandra. Men tro det eller ej, min tungpiercing vandrade också så fick göra om den en gång Flört

Men min kropp läker segt som fan. Näsvingen tog ca 1 år innan det var helt läkt. 
  • Lilly Jk

Jag har i tungan, naveln och i underläppen varav naveln gjorde minst ont.
    Gjorde den när jag var 14, är nu 21 och har inte haft några som helst problem med den.

Kände inte alls när den gjordes om jag ska vara ärlig, enda kruxet är
    att det tog ungefär 8 månader innan den var färdigläkt.

• Anonym

Jag tyckte naveln gjorde ondare än näsan. Men det går ju så fort! :) Var lite öm resten av dagen bara. Har i för sig bara haft min någon månad men inte haft några problem. 

Tvättade morgon och kväll första månaden och nu tvättar jag varje gång jag badar/duschar (ca varannan, var tredje dag).  :)

Tips är väl att inte byta för tidigt, vara uppmärksam om den börjar bli irriterad och kolla orsaken. Piercingen lägger sig gärna snett när man sitter ner, ligger på magen eller har byxor över piercingen. Såna saker är bra att undvika med andra ord... :) 

• Anonym (nja)

Måste säga att jag ångrar min piercing, den var snygg när den var på plats och trodde aldrig jag skulle vilja ta ut den men jag gjorde det när jag blev äldre och nu är naveln ful!

• Anonym (nja)
    Anonym (nja) skrev 2012-04-02 22:35:59 följande:
    Måste säga att jag ångrar min piercing, den var snygg när den var på plats och trodde aldrig jag skulle vilja ta ut den men jag gjorde det när jag blev äldre och nu är naveln ful!
    gjorde den vid 15 tog ut den vid 22
  • Mammamia12399

Jag är 14 år och tänker ta navelpeircing men är mycket nål rädd undrar bara ifall någon hade tips på något bra proffsigt piercing ställe i Stockholm

Och dom ska även ha plast piercingar som är gjorda i plast för har hört att det blir svårare då för piercingen att vandra ut . Men vad heter stället i så fall

Tack för svar

Navelpeircing
Svar på tråden Ni med navelpiercing - se hit!