Inlägg från: ventilera mera |Visa alla inlägg
  • ventilera mera

problem i skolan, hjälp önskas

Jag reagerar på flera saker du skriver.

För det första; Ett åtgärdsprogram som inte följs är allvarligt. Redan där brister skolan grovt. Upprättas ett åtgärdsprogram har skolan en skyldighet att fullfölja de punkter de förbundit sig till och som ni kommit överens om.

För det andra; Ja, det är ett brott mot tystnadsplikten. De får under inga omständigheter tala om vad din son gör eller säger i skolan för andra människor.

För det tredje; Att låta en förälder kliva in och göra en sån sak och stå bredvid och titta på är ett grovt övertramp av personalen. Jag hatar verkligen alla skrik och rop om kränkning hit och kränkning dit som folk har alldeles lätt för att använda - men en sån här sak hamnar verkligen i det facket.
    Är det dessutom som din son säger att det andra barnet kallade honom saker först så är ju hela situationen - ursäkta - helt åt helvete. Det rättfardigar ju inte det din son sagt, men det är ju väldigt mycket enklare att sånt slinker ur munnen om man först blivit kallad fula namn. Sen kan man ju undra vad det var som gjorde att personalen - och mamman - tyckte att din son skulle förnedras och hennes slippa undan.

Alla punkterna är en bra grund för att anmäla skolan, och hade jag varit du hade jag först pratat med personalen öga mot öga och bett om en väldigt bra förklaring, och får du inte det så gå vidare uppåt. Ett sånt här fall borde få vilken rektor som helst att lyssna på vad du har att säga, jag vet iallafall att min chef skulle göra det...

Svar på tråden problem i skolan, hjälp önskas