• edem

Kan man blanda ersättning med vatten på flaska (typ mineralvatten)?

Hej!

Vi ska snart ut o resa o funderar lite på hur man ska göra med ersättningen på flygplatsen. Normalt sett brukar jag ha lagom tempererat vatten i en termos o så ersättningen färdigdoserad i en vällingdoserare. Men eftersom jag inte kommer få ta med mig vatten i termosen när vi går igenom säkerhetskontrollen funderar jag på hur man bäst löser det så man får bäst vatten att blanda ersättningen med. Kan man köpa en flaska vatten (självklart utan bubblor!) o blanda med ersättningen? (o sen bara be nån restaurang att värma några sekunder) eller hur hade ni gjort? Lillan äter väldigt ofta o inte speciellt regelbunda tider, så kommer säker ät behöva ge henne mat både på flygplatsen o planet. Kan tillägga att hon är 3,5 månader gammal.

Tack för svar! :)

• Svar på tråden Kan man blanda ersättning med vatten på flaska (typ mineralvatten)?
  • Vinxen

Ja varför skulle du inte kunna det? Typ Imsdal är ju vanligt vatten. Nä det e nog lugnt :)

• kajsaa

Det går självklart att använda sådant vatten, Sanna som i kranen, MEN ni gör det nog lättare dör er av att få
    Till en restaurang och be om vatten där, som är uppvärmt. Oftast gratis, Annars max en tia! På planet brukar man få vatten! Lycka till

• edem

Ja känns bättre att köpa flaskvatten, då vet man ju att vattnet är "rent" så att säga. Men bara tänker på om det är för höga mineralhalter eller nåt, men det kan väl inte va nån fara om man ger det ett par ggr?

• BrödernaBus

Varför inte köpa tetror med ersättning? Visst, dem är dyrare men betydligt smidigare än att släpa med vatten och pulver. Jag hade tetror med till yngsta sonen när vi var i Thailand förra året och han sörplade i sig dem kalla där i värmen. Eller ja rumstempererade iaf och det gick hur bra som helst. (han var 8½ månader då)

• mandrarinen

Borde väl inte vara någor problem men kola att det är vanligt vatten. Mineralvatten brukar oftast ha en liten varningtex att barn under någon visst år (minn inte) inte borde dricka det. Kollade nån gång när mina var mindre. Du får inte ha med färdig ersättning då? Såna man köper färdigblandade alltså? Har ingel koll på om dessa får tas med på flygplan eller ej men det borde ju gå att ordna på något sätt?

• BrödernaBus

Och det var inga problem att ha tetror med på flyget heller fast det var mer än 1 dl...

• edem

Ok, får man ta med dem genom säkerhetskontrollen utan att behöva öppna o smaka på dem (har läst att man måste smaka på mjölk till bebisar för att få ta med in)? Vi kör på Sempers lemolac, vet du om det finns på tetra?

• Frida g

Vatten i flaska är väl inte helt "rent" är det inte tillsatt salter och mineraler.

• BrödernaBus

Jag hade några tetror i skötväskan men jag kommer inte ihåg hur många men det var ingen som sa att jag skulle öppna dem. Körde med Nan åt honom så jag vet inte om Semper Lemolac finns men det kanske står på deras hemsida?

• sommarkärlek

Jag har fått ta med både vanligt vatten på flaska o en termos med varmt vatten när jag flugit med mina barn vid flera olika tillfällen

• Liberté

Det finns ju mineralvatten och bordsvatten på flaska, bordsvatten är troligen inte berikat med mineraler och salter- men läs på flaskan för säkerhetsskull!  Ersättning på tetra är superpraktiskt, på de allra flesta hotell finns en vattenkokare, då kan ni värma vatten och sätta i en kopp för att på så sätt värma ersättningen i ett vattenbad. Annars kan ni säkert be om en vattenkokare!

• enmamma

Har flera gånger passerat säkerhetskontrollen med både vatten och tetrapack med ersättning.
    -For baby, och se snäll ut.
     Brukade samla alla matprylar i en genomskinlig påse.

Svar på tråden Kan man blanda ersättning med vatten på flaska (typ mineralvatten)?