Inlägg från: Söders fröjder |Visa alla inlägg
  • Söders fröjder

Vad är mina rättigheter som "bonus mamma"?

Lite så är det väl som skolan säger att det är bra om ni alla 4 är med vid samtal som rör barnen och deras vardag men mamman har rätten på sin sida att säga nej om hon inte vill ha dig med så länge hon är vårdnadshavare. Som bonusförälder har du inga rättigheter bara skyldigheter men föräldrarna bestämmer kriing sina barn. Du får lita på att din man ger dig den info du ev kan behöva

• Söders fröjder
    Goddess T skrev 2012-03-30 16:22:12 följande:
    "men mamman har rätten på sin sida" Alla säger detta men vart står det svart på vitt !!!  & var står det svart på vitt att jag som bonus mamma INTE får vara med? Finns det någon sådan lag eller är det bara så det har blivit i samhället allt efter som?   

Mamman är väl vårdnadshavare eller har pappan ensav vårdnad? Är mamman vårdnadshavare så har hon rätt att säga att du inte ska vara med om du nu inte är vårdnadshavare såklart. Skola/dagis kan inget göra om nån vårdnadshavare säger nej till att du ska vara med, du får helt enkelt lita på att din man berättar för dig det som du behöver veta. LILLA MY: du har rätt med skyldighet mena jag mer att inkomsten räknas med i dagisavgift och sånt men var mer fel ordval av mig tack för att du rätta mig
Svar på tråden Vad är mina rättigheter som "bonus mamma"?