Någon som brukar raka/trimma sina katter ?
Har en långhårig katt men väldigt tjock underhull. Han får ofta väldigt lätt tovor.
Funderar nu på att låta raka ner han lite, finns det någon här som gör/har gjort de på sina katter?
Vad kostade det ?
Har en långhårig katt men väldigt tjock underhull. Han får ofta väldigt lätt tovor.
Funderar nu på att låta raka ner han lite, finns det någon här som gör/har gjort de på sina katter?
Vad kostade det ?
Vi rakade våra katter för ett par månader sen och en "lejonklippning" kostar ca 500:- och en klippning för att bara ta bort alla tovor kostade 300:-
Ok..går det att raka så pälsen blir lite kortare bara? Vill inte ha lejonklippning, och heller inte så det är så kort så han blir naken, utan några mm lång päls, jämnt över kroppen-?
Jag har köpt en egen maskin (Oster 5), mina skulle bli skitdyra att raka då det nog skulle krävas sövning. Minst 1000/katt alltså. Nu rakar jag mest persern men hon får lejonklippning a ngn mm långt till sommaren.
Hur rakar du dina katter då? Om de skulle krävas sövning om du lämnade dem till någon annan som rakade ?
De känner ju mig.
Hahaha ja, men även fast min kisse känner mej så skulle ha nog fly för livet om jag kom emot han med en surrande, vibrerande sak :D
Jodå det är inte smärtfritt, men jag betvivlar att en veterinär vill ta den fighten med en okänd katt som är i en för den okänd miljö
hehe nej, men hur vet du hur du ska raka? Är du självlärd eller har du gått nån utbildning?
Jag klipper mina själv... Maskinen (oster5) är dyr men det det har jag sparat in för länge sen!
Klipper mina till lejon, svansen låter jag bli!
Akta tuttarna på magen!!!! Om du tänkt börja klippa själv. Och även lösa skinnet i armhålor och ljumskar!
Jättelätt att klippa sönder katten om man inte är försiktig.
Nejdå, jag har sett på när min uppfödare gjort det på min katt, man gör inte illa dom, blir bara lite osams ett tag
Jag har försökt själv och katten blev så rädd att hon sprayade ner hela min arm med härlig doft från analkörtlarna
Se till att vänja katten vid maskinen, kanske kan lägga den i närheten av katten när den är avslappnad? Så den vänjer sig vid ljudet.