Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Teckomatorp?!

CrazyLady skrev 2012-03-31 10:45:49 följande:
    Nja, Teckomatorp är nog sveriges tråkigaste håla.. Finns bara en mataffär och apoteket typ.. Inga klädaffärer, inga fikaställen, ingenting.. Du får packa med dej ungarna i bil eller ta tåget/buss för att ta dej till en stad med aktiviteter i.. Vill ni bo nära Malmö så finns ju Burlöv, Oxie.. Trelleborg....

Burlöv är en kommun och ingen ort.. Vill man bo i Burlövs kommun har man Arlöv och Åkarp att välja mellan och då hade jag helt klart valt Åkarp..
  • älskarlivet81
    Izap skrev 2012-03-31 22:14:43 följande:
    Löddeköpinge ska kollas upp! Men Burlöv är ju ett ställe. Alla komuner är ju en stad/samhälle. Teckomatorp ligger i svalövs komun och svalöv är en stad/by. Klart det finns fler områden i Burlövskomun men ett av områdena är Burlöv. Hur som haver, tack för alla tips! Jag tar gärna emot fler! :)

Nej, ett av områdena är INTE Burlöv.. Kommunen heter Burlöv.. Orterna som tillhör kommunen heter Arlöv och Åkarp!
  • älskarlivet81
    Izap skrev 2012-03-31 22:14:43 följande:
    Löddeköpinge ska kollas upp!
    Men Burlöv är ju ett ställe. Alla komuner är ju en stad/samhälle. Teckomatorp ligger i svalövs komun och svalöv är en stad/by. Klart det finns fler områden i Burlövskomun men ett av områdena är Burlöv.
    Hur som haver, tack för alla tips! Jag tar gärna emot fler! :)
    Ja Svalövs kommun består av Teckomatorp och Svalöv.. Burlövs kommun består av Arlöv och Åkarp. Finns ingen ort som heter Burlöv, utan det är enbart kommunen som heter det.. Tro mig, jag bor själv här..
Svar på tråden Teckomatorp?!