• sushikatten

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Hej Tjejer!

Här ännu en som funderar på EA och har  varit inneoch tittat  på serum kliniken i Grekland. Jag har inte pratat genom detta riktigt med min man.rNämnde det för ett tag sen och han verkade inte helt främmande för det. Jag har oxå genomgått ett antal ivf och ser det här som ett bra alternativ. Vi bor i Göteborg men vet inte riktigt hur vi ska gå till väga med gyn här i Götet. Nu går jag på Calanderska men kommer nog att lägga ner det för vi måste göra något annat. Idag kommer jag att försöka ringa ett annat gyn och kolla om han kan hjälpa mig och kolla genom slemhinnan m.m. Det är jätte spännande att följa er här. Förstår att det här är ganska nytt och inte så många har erfarenhet av vad det innebär.

Angels: tre låter lite mycket men två helt ok! Förstår att det inte är helt ovanligt i många länder att det sätter in 3.

• sushikatten
    81linneaa skrev 2012-07-03 13:37:09 följande:
    Jag får tyvärr meddela att jag fått ett missfall. Så nu är det bara att börja om.. Man trodde ju inte riktigt det kunde hända efter allt men det gick visst alldeles utmärkt.. Det började i torsdags med starkare värk och så började det komma lite färg. Samma på fredagen och på lördagkväll kom rött men slutade sen. På söndag rött och ganska så ont i korsryggen, även denna gång slutade det att blöda. Igår var jag på Borås lasarett vid fyra och då såg dom både hinnsäck och hjärta. Skönt tänkte jag men det skulle jag naturligtvis inte gjort..för i bilen på vägen hem började det göra svinont och sen satte helvetet igång. Iväg till gynakuten där dom efter fyra timmar kunde konstatera att inget fanns kvar Gråter Fyfan va orättvist detta känns..
    Hej Linnea! 

beklagar verkligen missfallet och det finns som sagt inget värre.... Jag har följt er här under en period men inte orkat skriva men blev så ledsen när jag såg att det blev så här så jag kunde inte låta bli att skriva.
    Tänker kanske ge en sista chans med EA och ni verkar ha superkoll. Några känner jag igen från andra trådar.
    Hade tänkt inte gå vidare men det är svårt att låta bli. Augusti ska jag börja ta tag i allt, Samla nu kraft och ta nya tag. Styrkekramar från en som vet hur det känns.  
  • sushikatten

Sötisa:  Beklagar! Det är skit och man blir ju så frusterad. Vilken psykresa det är. Jag har följt er här och hoppas hela tiden att det ska bli ett plus. 
    fundrar själv på att ge det en chans men har kämpat så länge med så många ma så man vet inte om man orkar ta sig igenom resan igen. Du är stark som orkar gå vidare för resan tar ju så mycket på krafterna.

Ego : Funderar som sagt att prova unica men är så osäker på om mitt livmoder vill ha något därinne.Och jag känner att det är nu eller aldrig. Fyller nu 44 i december så ..... 
    Kanske ska ta tag i det för jag har läst att det inte har varit speciellt jobbigt och att kliniken har varit bra.

Styrkekramar till ER alla här som kämpar!

• sushikatten

Sötisa: Ja våra vägar har korsakts förr! Man har ju varit igång så många år. Tråkkigt att det inte gick denna gången.Det är en tung resa man tar sig igenom och förhoppningsvis värt besväret. Jag tänker ofta på de som inte har haft hälften så jobbigt som vi och hur svårt andra har att förstå den här karusellresan. Skönt att du tittar redan inför nästa gång. Själv vet jag inte om orkar mer misslyckanden! Ska fundera nu och ta tag i det senast slutet på den här månaden. Det är väl bara att fråga efter journalerna i kliniken och be dem skicka hem allt. Nääää vad mycket man ska tänka på! Följer ER här och håller allt det går och tänker på ER.  

• sushikatten

Hej Alla!

Ser att det händer en del här. Har nog bestämt mig att kanske göra ett sista försök i början av nästa år. Få nog maila i veckan och våga ta steget. Tyvärr efter så många misslyckad försök vågar man inte hoppas längre. Kul att läsa med sötisa. Det ger hopp. Mailar i veckan så vi får se! Ja det verkar som vi bllir några som ge oss ut till Prag! Kul att kunna följas åt här. 

Sötisa: Grattis  och grattis! Håller nu alla tummar som går att hålla. Förtår vilken nervresa det är efter alla insättningar och mf. Jag har varit i samma sits och det är svårt att förstå alla känslor. Jag hoppas innerligt att det går hela vägen denna gången. Och toabesöken ja det är en mardröm. Man får va glad för varje dag det går. 3 stycken va häftigt och läste innan om hur ni hade tänkt. Nu är du gravid och försök att njuta. Så glad för din skull:)

• sushikatten

Sötisa: Vilka underbara nyheter! Helt overkligt kan jag tänka mig! Se två tickande hjärtan kan bara vara helt underbart! Håller nu alla tummar! Dessutom brukar man säga att ha man kommit så långt är risken mycket mindre. Du ska se att det går denna gången. Grattis!

• sushikatten
    4everHope skrev 2012-12-09 09:16:22 följande:

Nä, det var inte vår tur denna gången heller :( Har haft det på känn då jag denna gång inte känns minsta någonting... Fattar inte varför det inte funkar då enl Gyn mina förutsättningar med slemhinna och skikt är perfekta och embryona i toppklass. Tur att du Sötisa är gravid annars skulle jag börja tveka på vad som sprutas in på EA... Nästa steg blir att kontakta Gennet, kliniken som ligger vid gamla stan i Prag. Enklare då man slipper bussresan till Brno, kostar 1400 Euro och om inget hjärtljud på två försök bjuder de på tredje EA. Hoppas det kan vara vårat make à baby place :) Tack alla för era tummar. Tyvärr får jag be om dem igen någon gång i början av nästa år... Sötisa, ta det lugnt. Det är många som har små blödningar graviditeten igenom. Dock skönt att få det uppkommet.
    Nääää det är för jäkligt när man får ett minus men du verkar stark och ser framåt och tyvärr är det nog det ända rätta. Man måste bita ihop och kämpa vidare. Du gör rätt i att vänta till nästa år och ta det lugnt i jul. Håller självklart tummarnan tills nästa gång.

Sötisa: Det behvöer inte innebära något med blödningarna men jag förstår din oro. Det finns inget värre än det förbannade blodet. Vi håller tummarna att det är bara en vanlig blödning som många kan ha i sina graviditeter.  
Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption