Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption
Denna tråd är en fortsättning på tidigare tråd. Juliette, skriv gärna in länken till föregående tråd i trådstarten.
Avalie: Hur ser stimuleringen av mottagaren (dvs oss) ut i Athen? Är det samma som på Unica att man först genomgår en cykel med hormoner för att sedan mäta slemhinnan för att sedan gå en till cykel där själva återföringen sker? På Unica använder man sig också av donatorstillverkade embryon. Tycker det är bra, då vet man att det inte finns en infertilitetsfråga med i bilden och slipper på så sätt oroa sig för ev misslyckanden pga en sådan sak. Kostnaden är ju helt överkomlig i Athen också om man tittar på vad några andra kliniker tar för EA.
Jag har också hört att chansen att bli gravid med frysta embryon är större just för att de är livskraftiga nog att klara såväl nedfrysning som upptining.
"Angels: I Athen finns det två olika alternativ, båda alternativen garanterar dig 3 första klass Blastocyster.
Alt 1: är frysta, dessa är ej överblivna embryon från ngt par utan då de även utför äggdonationer, så arbetar de alltid med backupdonatorer som stimuleras samtidigt som huvud donatorn, för det mesta går det bra, och bck upen behövs då inte men plockas på äggen ändå, dessa befruktas med donator spermier odlas till blaston och fryses sedan ner.
Tinas sedan upp och sätts in i mottagar paret. Chans att lyckas är 30 % per cykel
Kostnad är 2000 Euro.
Alt 2: Är praktiskt taget samma som ovan, men i stället för att frysa ner dem så sätts de in direkt i mottagaren.
Kostnad 3000 Euro. % här framkom ej, men jag förmodar att den är lite högre än med frysta.
Finns praktisk taget ingen väntetid utan man kan börja med detsamma, finns även möjlighet att göra FET/ET i naturlig cykel.
Det jag blir lite fundersam över är att för inte så länge sen så fanns det en studie att tinade blaston var mer livsdugliga än andra, då de bl a klarat sig till dag 5 samt frysts samt tinats upp och överlevt. Hade för mig att de hade högre chans till graviditet. Men enligt dessa kliniker så är det ju inte så...
Klistrar in länken till deras sida om ngn är intresserad att titta närmare på dem.
www.serum-ivf.com/treatment/embryoadoption/fr...#"