• 81linneaa

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Nu hittade jag hit oxå även om vi inte ska göra ea utan äd som flera av er redan vet.. Många historier som berättats ovan.. Så starka ni är..!!! Jag blir full av beundran Hjärta Klarar vi detta klarar vi allt Hjärta

Så tråkigt att höra om ditt hus Juliette.. Men då kanske du lyckats tänka lite mindre på detta barnlöshetselände. FlörtSjälv har jag försökt lägga all min energi på jobbet. Det går hyfsat men så kom påsken och min gulliga brorson och så deppar jag ihop igen..

Jag börjar bli jättearg på min mens oxå som nu är 4 veckor sen efter mitt förra misslyckade IVF. Det var exakt samma förra gången. Blä. Sen har vi varit och tagit blodprov. Ett tips för er som behöver göra det och bor i gbg är att gå till Droppen. Kostar bara 130 och det tar bara tre dagar för att få svar. Om bara mensen kunde komma och vi får svar på blodprovet så kan Barbora på Unica börja leta efter donator till oss. Det känns roligt i alla fall! Hur ligger ni andra till i tiden med planeringen? Solig

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Jag ska absolut berätta när jag får svar! Jag hoppas få åka ner i slutet av juni. Jag ringde till Sahlgrenska idag och dom sa att om jag inte kommit igång i slutet av nästa vecka så får dom sätta igång mensen med Provera. Idag fick jag även mitt blodprov och det var A+ vilket innebär att det borde vara rätt lätt att hitta en donator?

Angels: 11 mm är väl toppenbra?! Hade inte Juliette runt 8 och det var bra? Jag tycker nog att vi ska ha en lista med lite info i så man kommer ihåg allt spännande... ;) Varför är du orolig att ditt THS ska vara lågt? Här hittade jag lite info.. www.skoldkortelforeningen.se/fakta.html

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Det viktigaste måste väl vara tjockleken, oavsett stimulerad eller inte, och om juliettes var bra så måste ditt va det med!? jag tror du kan va jättenöjd! En månad är ju ingenting!! Gud så spännande! :)

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Och ja, a+ var vanligast i Sverige men i hela världen var o+ vanligast. Låter skumt men säger dom det så! :)

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Hej alla nya! Så roligt!! Juliette har marknadsfört unica bra och dom är oerhört seriösa och trevliga.

Ni som prövat..hur har ni reagerat på divina? Kommer förhoppningsvis börja med dom nästa vecka.

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Ok,  skönt att höra att det inte verkar vara så farligt!

Håller med om att det känns väldigt bra att fler folk drar sig till dom ställena som ger bra service Solig

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Kan inte svara på alla frågor men jag fick divina efter 2-3 dagar!

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Fasen va trist angels..men då kommer ju vi åka dit nästan samtidigt istället! :)

När det gäller blodprov så tror jag det var jag som sa att man kunde gå till blodcentralen eller droppen som det heter i gbg. Men man ska inte säga att man vill bli blodgivare för då tar det mkt längre tid.. man ska bara be dom att ta sitt blodvärde! Då får man blodgrupp och rh värde.

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Förlåt angels! Jag menade såklart juliette.. var lite trött igår när jag skrev :)

Man orkar det man måste
  • 81linneaa

Hej igen! Vi fått tid den 6 juni på Unica för ÄD så det blir lite tidigare än väntat :) Jag har oxå fått de mediciner ni radat upp ovanför och ser väl inte fram emot det sådär jättemycket.. Kommer nog be min brors sambo att hjälpa mig med sprutorna eftersom hon är läkare. IVF sprutorna var inte så farliga tyckte jag men jag känner definitivt INTE för att tjoffa ner en helt i musklerna. På onsdag ska jag mäta slämhinna och göra probing. Angels: du ska ner snart nu va? Solig

Man orkar det man måste
Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption