Inlägg från: hjärtebubblan |Visa alla inlägg
  • hjärtebubblan

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Jag och maken funderar allvarligt på embryo donation och har varit i kontakt med följande kliniker: Reprogenisis, Prag Medica, Unica och Reprofit. Nu undrar vi så klart vem som är bäst, någon som har erfarenheter av de olika klinikerna?

Skulle vara väldigt tacksam för era svar! Glad 

• hjärtebubblan
    Veronica1 skrev 2013-05-21 13:11:13 följande:
    Nu händer det äntligen grejer :) Vi har fått otrolig respons från Gennet, vi hade ett skype samtal med dom i lördags, både med läkaren & våran koordinator. Vi har fyllt i alla möjliga formulär & skickat, olika prover m.m så nu känns det som att det är på gång! Medicinerna ska vi betala ikväll & blev chockad över att det var så billigt, 85,30 Eur ca 710 svenska kronor.

Jag har beställt tid för ett ultraljud den 28/5 för dom ville veta tjocklek på slemhinna & lite annat.

Nu känns det bra igen :)

Hur går det för er?
    Spännande Veronica. Här ligger det på is för tillfället. Kan inte bestämma oss för om vi ska göra en sista IVF i Danmark med donerad sperma eller prova Unica och EA!
  • hjärtebubblan

Jaha då vart Unica struket från vår lista och det är bara att börja om med att kolla alla mail! Suck, lite tröttsamt att de slutat med frusna embryon vid ea. 

• hjärtebubblan

Blä... jag förstår din negativitet Veronica1. Jag är så less på det mesta just nu att jag snart skiter i det här med BARN. Mailade en klinik igår och fick svaret att det var fel på mina ägg och att maken INTE var ett problem. Vi kommer inte gå vidare med dem, högt DFI som vi har problem med ger väldigt låga odds och dessutom om man googlar finns det leukemi och andra deformationer som resultat på barnen. Nej tack sa jag och informerade kliniken om att det inte var aktuellt med ÄD. Jag är inte intresserad av nedreglering heller, har aldrig mått så dåligt och varit så arg. Visst har vi adoption på gång MEN jag vill inte adoptera heller. Jag kan inte förlika mig med att jag får ett barn som är defekt och som är 2-3 år gammalt. Kanske är ego av mig att tänka så men nu är det där jag är. De som orkar gå igenom den processen och som kan övertyga sig om att det var meningen att vi skulle få just dig... åh jag funkar inte så.

Jag har visst en riktigt dålig dag. Blir inte bättre av att folk lägger upp bilder på sina nyfödda på Facebook och får en massa grattis-hälsningar. Jag blir bara ledsen och påminns om vår längtan.

• hjärtebubblan
    Juliette F skrev 2013-06-13 10:37:40 följande:
    Kolla upp Reprogenesis hjärtebubblan. De har bra graviditessiffror o priser på fryst EA! Inga väntetider, matchning av donatorer osv.
    Det ska jag göra! Tack för tipset. :)
  • hjärtebubblan
    Juliette F skrev 2013-06-23 21:18:37 följande:

Så, då är det gjort. Mailet skrivet till Helena med önskan om koordinatorbyte. Hoppas det tas väl emot :).
    Det kommer att bli bra! Kom ihåg som Hoppfull skriver - det är ni som betalar och är kunder! :)
  • hjärtebubblan

Så nu har jag kontaktat Repro och en klinik i Prag. Känner mig så på sluttampen till att orka mer.  Vi funderade på en sista IVF i Danmark med donerad sperma men fy sjutton vad jag är rädd för att det inte ska finnas ägg vid ÄP. Hur hade ni gjort? Jag är ju i snurret att få ett barn som jag kan se likheter i, kanske är så för att jag är väldigt lik min mamma. Hur har ni bearbetat det?

• hjärtebubblan
    Juliette F skrev 2013-06-25 14:21:53 följande:
    Nähä, det gick inte alls att byta koordinator på Reprogenesis....Obestämd
    Citat:
    "Thank you for your email, however unfortunately I can´t  take over Veronika´s patient as we have divided our patients by our management and I am even more busy than her as I deal currently with more patients. I am sorry for any misunderstanding between you, I believe everything will be soon explained and clarified.

Please keep your communication with your coordinator Veronika and if there are any issue with receiving email, you can always reach her on her mobile phone. (min kommentar, ja det lär ju inte vara gratis...)

I am sorry for not being very helpful, but I believe you will solve any problems with Veronika and the rest treatment will go smoothly with her help."

Sååå pinsamt att gå tillbaka till Veronika nu nu, om Helena har meddelat henne mitt missnöje. Dessutom fick jag mail från Veronika i dag om förslag på donatorer... vet ärligt talat inte vad jag ska göra nu! Svälja förtretet eller gå vidare med Gennet i Prag istället? Fick dessutom ett bra erbjudande från Praga Medica häromdan, där de erbjuder gratis telefonkonsultation "enbart för dig, kompis" (tidigare 250 euro ej återbetalningsbart). Funderar på att svara dem också men det börjar kännas rörigt det här med Tjeckien. Skulle nog ej lämnat Unica, men det är ju inte försent att återvända dock för färskt EA! 

Usch vad svårt det här! Vad hade ni gjort?
    Jag har kontaktat Praga Medica och de kunde både göra FET i naturlig cykel samt erbjuda andra omgången embryon för bara 500 euro om det inte skulle funka första gången. Åh jag vette sjuttsingen hur vi ska göra... jag vill ha barn och jag vill inte adoptera för jag vill ha ett litet barn. Kände mig lite jagad av den där Jana men men hon var åtminstone trevlig och  jag fattar ju att det är big buisness för dem. Verkar vara många klinker i Tjeckien som tävlar om oss patienter. Men vi kunde enligt henne köra igång när som, de kunde skicka mediciner, visst är det överblivna embryon från andra patienter MEN det kostar bara cirka 2500 euro.

Nu ska vi bara knäcka nöten om det är värt att slänga pengarna i sjön på en sista IVF eller om vi ska köra på EA. Tänk om man kunde sia om framtiden? :)

Tack för pepp... 
  • hjärtebubblan
    Juliette F skrev 2013-06-25 15:43:27 följande:
    Fick precis svar från Praga Medica, men de går tyvärr bort. De är krångliga, man måste ha konsultation över Skype, och en notarie måste signera mannens underskrift om han inte kan komma med mig till kliniken och skriva på när EA ska göras. Och varför skulle han med dit när det är donerade embryor, egentligen?? Ingen klinik i Tjeckien kräver detta utom Praga Medica, så de går alltså bort.
    Vilket annorlunda intryck jag fick av dem! Men nu ska min make med om vi kör på EA. 
  • hjärtebubblan
    hjärtebubblan skrev 2013-06-26 06:49:07 följande:
    Vilket annorlunda intryck jag fick av dem! Men nu ska min make med om vi kör på EA. 
    Äh men vad skrev jag nu! Jag är trött och ja de är krångliga och jagande! :)
Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption