Tårta!?
Ska baka/göra tårta men kommer inte på vad jag vill ha för fyllning.Vad har ni i era tårtor- vilka kombinationer blir goda ihop?
Oftast gör tårta med hallon, vanlijkräm och grädde
marängtårta (hel plåt) med hallon eller blåbär och grädde
blåbärsrulle
eller ibland
vanlig botten med äppelmos, chokladpudding och grädde (kan ha banan i)
har kollat runt lite och är lite sugen på chokladtårta, kan man göra med chokladbottnar och päron på något bra sätt? kanske burk päron i småbitar+grädde och kankse päronpure eller vad tror ni?
såg även recept på tårta med kladdkake botten någon som testat det?
har inge moussepulver hemma och hinner inte beställa hem innan jag ska göra tårtan- så har ni tips på goda sådana fyllningar så tar jag tacksamt emot dessa också. Vet att man kan göra det själv också. Det enda jag testat är dumlefluff och någon mer kola/choklad. Annars har jag bara köpt färdigt pulver från en tårtbutik att göra i ordning hemma- där fanns det massor av olika smaker.
ni får mer än gärna lägga ut recept eller innehåll på era förslag,
kom gärna med andra förslag än de jag nämnt också.
det jag känner nu att jag inte är intresserad av den här gången är apelsin/aprikos/mango och liknande men man vet ju aldrig jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig..
Finns inga större butiker eller affärer här, inte heller tårtbutik eller liknande utan det är mellanstora ica, coop och willys som gäller- vilket jag uppever att de inte har så stort sortiment.