• Anonym (sömntutan)

sova på dagen=illamående?

Alltid när jag lyckas somna på dagen så mår jag illa sedan när jag vaknar. Jag är inte direkt orolig att det ska vara något fel på mig, men vad beror det på? Jag har förstått att det är ganska vanligt, lite beroende på om man hamnat i djupsömn eller inte? Men för mig spelar det ingen roll om jag bara slumrar till några minuter eller sover upp emot en timme..

Det är för övrigt likadant om jag råkar sova för länge på morgonen. Jag mår så illa och är så yr att jag nästan måste stödja mig mot saker då. Brukar gå raka vägen till kylskåpet för att proppa något i munnen snabbt, det brukar vara det enda som hjälper.
    Nu lyckades jag somna en timme under dagen, vaknade och mådde naturligtvis pyton. Gick och åt lite frukt, drack vatten..inge bättre. provade en chokladbit. fortfarande inte mycket bättre och nu har snart en timme gått.   

• Svar på tråden sova på dagen=illamående?
  • Acelise

Jag är likadan!
    Måste ha med blodtrycket att göra?
    Känner mig nästa sjuk när jag vaknar, frusen och illamående och aldrig liksom glad, utvilad och välmående.

• Anonym (tröttis)

Känner igen mig helt! Sover jag på dagen så vaknar jag med illamående, ibland huvudvärk och en salig trötthet. För mig spelar det heller ingen roll om jag sovit 1 minut eller 1 timme. Mår lika pissigt oavsett. Lite trist faktiskt för ibland är det så skönt att bara slumra till lite grann, men jag ångrar mig alltid när jag vaknar...

• Anonym (sömntutan)

Nej visst är det konstigt. Man kan ju tycka att man ska må bättre efter att ha sovit lite.
    Sen hör man om alla som kör med powernaps, hur gör dom för att inte må illa? ;) 

• Anonym (tröttis)

Ja det undrar jag också! Tänk så praktiskt att kunna sova en kvart och sen vakna pigg som en lärka :)

• Anonym

Jag skulle tro att det har med blodsockret att göra.

• Anonym (Moppe)

Jag blir också så. Känner mig lite bakis och tung i huvudet. Vet inte vad det beror på, men tror inte det är farligt. Jag kan känna mig bakis om jag sovit lite också, så jag tror det har med rubbad dygnsrytm/sömn att göra.

• Anonym (sömntutan)
    Anonym skrev 2012-03-31 18:40:40 följande:
    Jag skulle tro att det har med blodsockret att göra.
    ja det kan nog vara så, och det är väl därför jag mår bättre när jag fått i mig något att äta?

• Anonym (sömntutan)
    Anonym (sömntutan) skrev 2012-03-31 19:00:54 följande:
    ja det kan nog vara så, och det är väl därför jag mår bättre när jag fått i mig något att äta?
    i vanliga fall kan jag väl tillägga..idag verkar det inte spela någon större roll att jag ätit lite. mår fortfarande dåsigt.
    Ska få i mig lite middag nu iaf...hoppas att det gör susen =)

Vad konstigt LagomLångtNickname att du får magknip. Undra vad det beror på. Lät värre än illamående
  • Hallonet

Likadant här, jobbar skift med nätter inkl och det är alltid jobbigt att vakna när man sovit efter nattjobb... Spelar förresten ingen roll om det är efter nattjobb eller powernap, som du säger. Bakiskänsla deluxe! Men en snabbkur med berocca, kaffe och frukost brukar småstarta upp systemet lite. Tyvärr tar det ngn timme. :S Ngn som har ngt bra tips som inte innehåller snabba kolhydrater? Ligger lite lågt med såna. 

Kan det ha med magsafterna att göra? Om man mår illa och som LagomLångtNickame - får magknip?

Svar på tråden sova på dagen=illamående?