Inlägg från: Gäst Tess |Visa alla inlägg
  • Gäst Tess

Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!

Har vatt illamående i 3dagar, i torsd kunde jag inte hålla mig och spydde.
    va jätte hungrig på kvällarna och kunnat äta allt då...

Fred och idag är allt bra, tyvärr för bra, känner inget, ömma bröst har jag nog inte alls haft, bara öm på bröstvårtorna.
    Känner mig häller inte uppsvullen på samma sätt...
    i v 7 hade jag ont i ryggen, magen och benen som jag brukar vid mens, men detta försvann efter en dag..

Har tid för ett vul om 6dagar.. (på fred= men känns långt dit...
    Är nu  v 8 (7+2)

Nån som haft samma?, är detta missfall?, har ingen blödning än..

men hade missfall för 8mån sedan , fostret stanna av v.5 och det kom inte blödning förrän v.9
    blödde i 30dagar för att tabletterna jag fick inte hjälpte, och skrapa ville jag inte

Så jävla orolig!!

orkar inte detta igen, fyller 35år i år, och vill inget annat än att får en framtid med min sambo o ett barn..
    suktar så,...

• Gäst Tess
    Justi skrev 2014-02-24 18:59:53 följande:
    Här har de skett ett mirakel! Va på ul idag för ja kunde inte hålla mig tills på torsda.
    En läkare tittar me ul å säger att hon inte ser något alls för mina snittärr e ivägen så hon ringer efter överläkaren som kommer å kollar, efter typ 5 min hittar hon hjärtslag!!! Gissa chocken! Haha ja va säker på att ja hade fått mf!!

Hur har det gått för dig?

• Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-03-28 20:19:21 följande:
    Hej! Nu var det ett tag sen jag var in här igen. Försöker att inte toktänka på att jag är gravid, utan ta dagen somden kommer. Går nu in i v 10 idag, 9+0 och det är bra gjort för att vara mig. Jag går som jag tidigare skrivit på trombyl, men jag har även fått börja ta fragmin sedan i måndags. Har haft blödningar, av mindre slag några gånger, men det har varit riktigt djuprött blod, men typ mängden av en tesked ungefär var gång. Första gången var i v 7 och jag fick då åka in och göra ett vul och allt såg tack o lov bra ut då. Undra om man lättare får blödningar av trombyl och fragmin? Känner mig trots allt lugn i allt detta nu. Har nog stängt av känlorna lite o tänker att "går det så går det". Men en sak är säker, att om detta går vägen o vi får en liten, så kommer jag inte göra nåt försök till nåt fler barn. Nä, denna nervpers får vara slut sen. Skulle detta inte gå vägen så vet jag inte heller om jag kommer försöka in, av samma ledning. Orken och psyket börjar ta lite stryk. Jag hoppas att ni andra har det bra! Många kramar från mig.

va kul, vi ligger samma är också 9+0 ida

fick se lilla pyret på tidigt ultralud förra fred 8+0
    hoppas det går i vägen för dig, själv har jag haft ett missfall för 8mån sedan, 2a försöket nu..

Kollar dom upp dig med vul lite då o då? så det ser bra ut?
    jag ska dit igen på månd, är orolig så måste veta...

Just nu känns det  som det är en lång väntan till v 13
    v 12 ska jag göra kub test den 17e April o förhoppningsvis se pyret igen

• Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-04-24 10:30:08 följande:

Hej! Har tjatat till mig ett ul som jag ska på den 29, alltså på tisdag till veckan. Vill se hur det går för den där inne. Det ska verkligen bli spännande. Går nu som sagt in i v 14 imorgon och va kul att vi ligger på samma dag! Hur går det för dig?? Hoppas allt är bra, bådeör dig o mig!
    Hej, hoppas det går bra för dig den 29e, har du inte fått komma innan och se?
    har du gjort Kub?

Jag va i torsd och gjorde kub ultraljud, hjärtat dunka och nacken såg bra ut, härligt att få se både armar o ben första gången..
    Så det blev en lyckad påsk och hela familjen fick veta.
    jag är idag 13+0
    har haft spök vecka med alla symtom bortblåsta
    men dom 3 senaste dagarna har jag fått tillbaka mitt illamående och mår kass i hela kroppen..

Nu väntar jag in v 19, vanliga ultraljudet och hoppas att den har kämpat sig vidare tills dess
    oron kommer nog aldrig att försvinna efter allt skit man vatt med om, men hoppas att man kan njuta när man känner lite mer o får mage...
  • Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-04-24 13:26:07 följande:

Hej. Jag var på ett vul i v 7 då jag hade blödningar och kollade så attallt såg bra ut och det var som det skulle. Kunde ju bara se nåtnsom såg ut som en liten böna, men ändå lugnande! Har inte gjort nåt Kub-test. Nu håller vi tummarna att det ser bra ut på tisdag. Håller tummar för dig med. Kram
    då får vi hoppas på det bästa för dig, lite hopp finns det om du sett den en gång.
    Läste din historik, va jobbit, och i v 20 Ush, måste vatt för jäkligt, kan inte ens tänka mig..
    vet dom varför det va så sent?
    vad som hände
    Jag tyckte v 9 va jobbit, men det måste vatt värre för dig ... Hjärta

återkom gärna hur det går den 29e, håller alla tummar och tår, du har kämpat länge!
  • Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-04-27 17:13:59 följande:

Hej!
    Missfallet i v 20 var det värsta jag varot med om. Efter det har jag haft 2 mf till, båda i v 6. Fick inga svar på varför det blev som det blev den första gången, dom visste helt enkelt inte. Nu inför denna grav har vi hunnit med både fertilitetsutredning och missfallsutredning och det dom då kom fram till var att jag hade benägenhet att bilda proppar, så nu går jag på både fragmin och trombyl. Tyvärr så har jag idag börjat blöda rätt rejält, men har ingen värk el så. Vet ju att det inte är ovanligt med blödningar, men ändå så funderar man. Håll tummarna för.mig. Ska ringa bm imorgon, tror jag. Kram
    Jag förstår din oro, och hade man fått så hade man kollat upp så allt är bra varje dag.
    har du haft blödning nu, så åk till sjukhuset och kolla upp det, så du får svar!
    Inte bra om du får blodbrist eller annat, dom finns där för att hjälpa dig!

Håller tummarna och tänker på dig {#emotions_dlg.flower}
  • Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-04-28 18:51:39 följande:

Tack för din uppmuntran o ditt stöd. Fick tag på gyn på em idag och har tid för ul imorgon fm. Har ju ingen värk, så därav känner jag att jag kan avvakta tills imorgon. Har dessutom 10 mil till sjukan...:-\
    skönt du fick så snabbt ändå!!
    håller tummarna för dig!
  • Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-04-29 20:03:50 följande:

Hej! Nu är vi sen nån timma tillbaka hemkommen från sjukhusbesöket. Allt gick super! Fick se det lilla pyret och allt såg bra ut. Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom och såg ingen pågpende blödning, så det kändes skönt. Lilla pyret var 7,5 cm från huvud till stjärt och for fram och gjorde volter. Vilken fantastisk lättnad!!! Kände när vi gick ut från sjukhuset att jag nog varit mer stressad ochborolig än jag trott för i o med att jag satte mig i bilen så kom väldens huvudvärk och trötthet. Somnade och sov hela timmen som hemresan tog, men sen var jag som ny igen. smile1.gifsmile1.gifsmile1.gif

åh va härligt!!!
    Så glad för er skull!!  Hjärta
    Vet känslan, mitt första vul test på detta pyret, efter missfallet och allt, gått 8v och spänt sig,
    om det är nått där, lever denna, typ
    Bröt samman påvägen dit, skaka och tänkte det värsta, hade sovit dålig i flera nätter
    Den dagen va det, bära eller brista..
    sen fick man se det underbara dunkande hjärtat och hela värden lätta!!!
    Men oron är juh kvar, fast jag sett pyret 3ggr nu och mitt Kub va bra!

Skulle du göra kub, eller för sent nu? va du v 14 nu?

Jag ska boka tid så BM får kolla så där är ett dunkande hjärta kvar...

Har inte fått nån mage än Skäms
    har bakåtlutande och lite mullig mage redan.. men ändå, vill veta så den växer...
    har ingen växtvärk häller...

Har dock illamående och humör så fort jag blir hungrig
    Och halsbränna på kvällarna, hoppas detta är äkta symtom på att den kämpar sig vidare...

Skönt att allt känns bra för dig  nu, bara att invänta vanliga ultraljuden i v 19...

Svar på tråden Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!