Anonym (vafanskajaggöra?) skrev 2012-04-01 00:05:21 följande:
Mitt problem är motivation, att jag lätt faller in i onda mönster, att jag ÄLSKAR mat och godis, och att jag inte är särskilt tjock.. Jag är 171 cm och väger 66 kilo, så jag har liksom inte någon egentlig fysisk ohälsa-. är bara inte nöjd med hur jag ser ut... Kan knappast ha de kläder jag tycker om (mer än hälften av min garderob som jag köpte då jag gick ner) och jag känner mig ohälsosam...
Jag är lite som du, ungefär samma längd och vikt och det är ju inte tillräckligt "tjockt" för att man ska känna motivation till att plåga sig själv med träning och hunger....
Jag skulle tycka att min vikt var ok, om jag inte visste att jag nyligen har gått upp 5 kg pga stillasittande och mycket mat, och om jag inte visste att vikten fortsätter öka.
Det jag har bestämt är att jag ska börja träna regelbundet. Jag har sett ut två pass i veckan som jag vet att jag gillar innerst inne och som jag hinner till. Jag har bestämt att så länge jag går på dessa två pass så får jag känna mig duktig, även om jag inte går ner i vikt (finns egentligen ingen bra anledning att väga mindre, är ju rätt smal om man jämför med många helt normala tjejer) och även om jag fortsätter med skräpmat och godis.
Sedan har jag ett steg två som är att jag ska röra mig tre gånger i veckan, den tredje grejen kan vara ett till pass eller en långpromenad osv. Steg tre är att jag ska trappa ner sockret. Men jag har bara precis börjat med steg ett, och ska hålla på med det tills det blir en "god vana" innan jag går vidare med steg två. Sedan tror jag att det blir lättare att trappa ner sockret när man känner sig lite mer nöjd med sig själv. Min första åtgärd på den fronten kommer bli att sluta med allt godis förutom 70% choklad, eftersom jag vet att man inte får i sig lika mycket socker då.