• kaktusen66

Kan vi lita på det hon sa...

Var hos bm idag på rul.

Vi ville veta könet och hon tittade och sa att det var svårt då bebisen låg ihop med benen. Hon tittade dock 2 gånger och sa att det såg ut som tjej då hon inte såg någon snopp eller testiklar. Sedan pratade hon om att hon såg 3 vita streck som skulle betyda tjej.

Kan vi lita på tjej?

• Svar på tråden Kan vi lita på det hon sa...
  • Miss P71

Hon var ju ärlig. Men ni kan aknske få gå och se en ggr till iom att det var så svårt att se.

• stinaa

Hm, svårt. Jag skulle nog inte lita på det till 100%, isf är det bättre att du bokar ett könsul :)

• Lajkie

Till mig har de sagt att de inte var säkra på könet, men trodde det var det som dem sa (flicka, flicka, pojke), stämde alla gånger.

cachorrinho.blogg.se ♥ Mamma till: ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • mikroE

För mig så var det ungefär som för dig. De kunde inte se några testiklar men de kunde heller inte klart se vad könet för barnets ben var i vägen men till 90% kunde hon säga att det var en flicka. Vi valde att vänta och se, att veta könet i förväg var en bonus inte något vi tyckte var extremt viktigt (vi kollade på RUL, de erbjuder det här där jag bor om man vill).

• Granada

100% är det ju aldrig. Jag har en kille som 2 läkare var säkra pà var en tjej i vecka 32. Dâ vi fâtt sagt kille i vecka 20 sâ var vi beredda pà att det kunde bli vilket som

• Mammasan

Jag är gravid med tvillingar och dem har sett att det ena är en kille och killar kan dem alltid se mkt tydligare och ge ett säkrare svar.
    Vi går ju ganska ofta på UL och ändå har vi aldrig fått ett klart besked om det är en tjej för dem kan inte säga det lika säkert som med killen. Dem har sagt precis som till er, strecken BRUKAR tyda på en tjej, men dem har aldrig sagt lika tydligt som med killen utan sagt att det verkar som att det är en tjej. Så jag litar inte på det till 100, har köpt pojkkläder men resten neutralt :)

• Två döttrar och en son
    kaktusen66 skrev 2012-04-02 18:42:02 följande:
    Var hos bm idag på rul.

Vi ville veta könet och hon tittade och sa att det var svårt då bebisen låg ihop med benen. Hon tittade dock 2 gånger och sa att det såg ut som tjej då hon inte såg någon snopp eller testiklar. Sedan pratade hon om att hon såg 3 vita streck som skulle betyda tjej.

Kan vi lita på tjej?
    På vårt UL med nr 3 sa BM samma: att hon inte kunde se någon pung eller snopp och att det istället syntes tre streck och därför nästan säkert kunde fastslå att det var en flicka.
    Och jag hade haft en känsla av det hela graviditeten också.
    Har alla tre graviditeter kännt vilket kön det varit redan från början - har du ingen känsla? 

Jag tror nog att ni kan vara rätt så säkra på det.... Men inte ta det helt för givet såklart. Det är lite lättare att missa en snopp än om man verkligen ser en snopp och pung.
    Med 2.a barnet så såg vi alla tydligt att det var just manliga attribut där nere....   
Svar på tråden Kan vi lita på det hon sa...