• kaktusen66

3 streck är säkert flicka, eller?

Bm sa idag att hon såg 3 vita streck som betyder flicka på mitt rul. Hur säkert är det?

Hur ser pojke ut på rul? Ser man snopp, pung och testiklar tydligt???

• Svar på tråden 3 streck är säkert flicka, eller?
  • Omorfia

Gjorde RUL i november och BM tittade efter två gånger och sa att hon såg tre streck och att det var en tjej.

Gjorde TUL för en vecka sen och då sågs en tydlig snopp och pung. Så kan det gå.

• Greifing
    Omorfia skrev 2012-04-07 16:17:19 följande:
    Gjorde RUL i november och BM tittade efter två gånger och sa att hon såg tre streck och att det var en tjej.

Gjorde TUL för en vecka sen och då sågs en tydlig snopp och pung. Så kan det gå.
     Vilken chock.? 

Med prinsarna har det aldrig varit nå bekymmer med att se snopp osv. Ingen fundering alls! Denna gång tittade hon nog länge och hittade inge, men samtidigt så vet jag inte hur pass mycket hos såg.. ?

Stillade bilden då vi fick se dessa 3 streck.. 

Obestämd 
  • Omorfia
    Greifing skrev 2012-04-07 16:20:52 följande:
     Vilken chock.? 

Med prinsarna har det aldrig varit nå bekymmer med att se snopp osv. Ingen fundering alls! Denna gång tittade hon nog länge och hittade inge, men samtidigt så vet jag inte hur pass mycket hos såg.. ?

Stillade bilden då vi fick se dessa 3 streck.. 

För maken och mig har det varit lite kul men jobbigt att bestämma ett nytt namn. Värre för dottern som är fyra och väntar sig en lillasyster..
  • Greifing
    Omorfia skrev 2012-04-08 08:41:05 följande:
    För maken och mig har det varit lite kul men jobbigt att bestämma ett nytt namn. Värre för dottern som är fyra och väntar sig en lillasyster..
    Förstår det ..

Här har vi 3 prinsar och fick ett glädjande besked om att det är en tjej... 

Nu längtar jag ännu mer till TUL.. :-/ 
  • kaktusen66

Verkar som man ser pojke tydligt...

Vår bm tittade först en gång vid ul och sa att hon tyckte det såg ut som flicka med 3 streck. Sedan tittade hon på annat men zoomade in igen och visade hos här ser ni  3 streck, är det pojke brukar man se snoppen här.

Man kan tycka att hon inte borde säga något om hon var osäker.

• Greifing
    kaktusen66 skrev 2012-04-08 15:55:23 följande:
    Verkar som man ser pojke tydligt...

Vår bm tittade först en gång vid ul och sa att hon tyckte det såg ut som flicka med 3 streck. Sedan tittade hon på annat men zoomade in igen och visade hos här ser ni  3 streck, är det pojke brukar man se snoppen här.

Man kan tycka att hon inte borde säga något om hon var osäker.
    precis! 

Hon sa till oss efter långt tittade med och stillande bild på könet att vi kan kalla den lilla i magen för hon..

Vet faktiskt inte hur jag skulle reagera om jag fick veta om 6 veckor att det är en pojke.. Samma här så har jag en som är 3 år och är så glad över att få en lillasyster.. Dumt kanske av mig att ens säga nått från början.. 

Bara ta TUL som det kommer. 

Ska ni kolla igen kaktus?

• stinaa

På mitt RUL så visade hon tre streck och BM sa att det med största sannolikhet är en tjej då hon inte kunde se någon snopp (hon letade väl och länge) så nu är man liksom inställd på det, sen slog det mig hur ofta har dom fel egentligen? Blir självklart lika glad om det skulle vara en pojke men då skulle man vilja veta det innan då man liksom är inställd på tjej nu. Ska dit imorgon igen på TUL i v 33 så då kanske vi får det bekräftat :)

Svar på tråden 3 streck är säkert flicka, eller?