• Iris

Vart hittar jag överklassens vårdgivare i Stockholm???

"Doktor hemma" i Stockholm.

För 1 750 kr kommer en läkare hem och undersöker dig.
    Det kostar ju lite men bekvämt om man har råd... 

• Iris

När Göran Person bytte höftled gjode han det på SöS om jag minns rätt Glad

Du har ju helt rätt i att Sophiahemmet inte enbart är för överklass. Angående privata sjuksköterskor som folk anställer så jag sett annonser i dagstidningar då och då.   

• Iris

Jag har sett privatpersoner som annonserat, aldrig någon organisation. 

Annonsen jag såg senast var en son som sökte efter en hemhjälp till hans pappa. Fadern var i 90-års åldern och behövde hjälp med hushållet och personlig omvårdnad. Det stod uttryckligen att de sökte efter en sjuksköterska att anställa och att de erbjöd mycket god ersättning. Det kan ju inte direkt ha handlat om någon avancerad vård tror jag men det är klart att har man råd kan det ju vara tryggt att ha en "expert inom omvårdnad" i hemmet! (Sonen bodde för övrigt utomlands).

• Iris

Synd om ni byter målgrupp. Detta är intressant tycker jag.

Förstår att de ni ringer ej är så pigga på att ställa upp på medverkan med ert syfte men ni kan väl granska dem ändå? Ta reda på fakta utan att åka dit, eller åk dit men säg att ni är intresserade av deras verksamhet och önskar ett studiebesök...

Katrin Z har i sin blogg skrivit mycket om Martina sjukhuset tror jag.   

Ett sätt att få reda på vilka vårdinrättningar (och dess eventuella inriktning/målgrupp) kan vara att ringa upp MAS i kommunen (de olika stadsdelsförvaltningarna i Sthlm). Han/hon/hen(!) har bör ha koll på detta!   

Svar på tråden Vart hittar jag överklassens vårdgivare i Stockholm???