• Argo

Vart hittar jag överklassens vårdgivare i Stockholm???

Gizzie skrev 2012-04-02 21:36:32 följande:
    Pluggar till syrra och vi gör ett kulturarbete om överklassens vårdgivare. Så har ni några tips på vart man kan hitta dessa? Vet ett äldreboende i Södertälje och Martina barnsjukhuset är nog mer inriktad till överklassen, eller har jag helt fel? Men vart hittar jag fler?

Inriktat mot överklass? Det tror jag inte. Det lär inte finnas många nog i ”överklassen” för att göra den affärsidén lönsam. Möjligen någon privatläkare på Östermalm då.

• Argo
    Betty Boop skrev 2012-04-04 08:16:29 följande:
    Va? Det är klart att det finns vårdgivare som bara "överklass" har råd att gå till! De blir ju sjuka som alla andra och betalar gärna för att slippa gå till "vanliga" vårdgivare.
    Jaha?

Vilka då?

Sophiahemmet räknas inte för där kan vilken kreti och pleti som helst (ofta genföretagare) komma in med en privat försäkring för några hundralappar i månaden.

Danderyds sjukhus ligger visserligen i Danderyd men tar emot Kalle svensson också.

Så vilka då?
  • Argo
    vampyria2 skrev 2012-04-04 12:00:12 följande:
    Äh så där kan man inte hålla på efter som i Sverige är det förbjudet att ha sjukhus m.m som är helt privata och enbart till för rika, därför så "måste" Sophiahemmet ta emot även "vanliga" människor men du kan inte förneka att det är ett av de ställen folk helst vill till och att det är vanligt att de frön överklassen säker sig dit.

Frågan var ju om det fanns någon vårdinrättning som riktar in sig specifikt mot överklassen. Inte om det fanns något ställe som var dyrt att gå till privat, vid sidan av landstingets remisser och privata sjukförsäkringar. 

Jag kan inte komma på något sådant ställe. Det ska vara någon doktor med privatklinik på Östermalm då. Typ.

Svar på tråden Vart hittar jag överklassens vårdgivare i Stockholm???