• jessica1979

Hjälp! Ser ingen ordentlig haka på ul!

Reagerade inte på det när ul gjordes men när jag nu tittar på bilderna så ser det ut som hon typ inte har nån haka. Googlar som vanligt och får träff på massa läskiga syndrom och kromosomavvikelser. Hjälp!

• Svar på tråden Hjälp! Ser ingen ordentlig haka på ul!
  • goabarn77

De ser konstiga ut på UL. Jag var orolig för dottern men hon var välskapt!

• odepark

Google är världens sämsta på att visa vad som kan vara fel. Det kan ju helt enkelt vara samma som jag fick veta på mitt ul att bebisen har samma haka som nästan hela min släkt. en pyttehaka. men de betyder ju naturligtvis inte att något är fel för det. Googlar man allt blir man ju till sist hypokondriker. så är du orolig fråga hellre din BM istället för att kolla där..

• Sommarlöv

Min sons huvud såg helt kantigt ut på UL-bilderna. Han föddes med ett perfekt runt litet huvud. Sluta googla, och prata med din bm istället om du är orolig.

• odepark
    jessica1979 skrev 2012-04-03 06:37:14 följande:
    Jo jag borde väl fråga bm, känner mig så löjlig bara...
    Du behöver absolut inte känna dig löjlig! Jag fick för mig efter ultraljudet att bebisen bara hade ett ben då den gömde de andra.. fick höra att det är vääldigt normalt att såna tankar sätter igång efter ul
  • Miloxan

ofta så ligger barnet med hakan ner mot bröstkorgen, liksom viker in hakan om du förstår hur jag menar....ungefär som vi gör om vi vill ha en dubbelhaka :) och då syns ju inte hakan så bra på RUL.

• jessica1979
    Miloxan skrev 2012-04-03 16:34:39 följande:
    ofta så ligger barnet med hakan ner mot bröstkorgen, liksom viker in hakan om du förstår hur jag menar....ungefär som vi gör om vi vill ha en dubbelhaka :) och då syns ju inte hakan så bra på RUL.  

Kan det vara så enkelt kanske?
  • Marsvin
    Det kan också bero på hur ljudet träffar. Alltså ultraljudet. Vissa delar av bebisen får man se perfekt, andra delar ser man inte lika bra eller inte alls. Min bebis har ingen vänsterarm på vissa bilder, men på andra ser man en perfekt liten arm :) Så sluta noja ;) Bebisen kommer ha en perfekt liten haka när den föds :) Hade det funnits något att oroa sig för så hade barnmorskan tittat närmare på det.
  • IdiotPrayer

säger som ovan: hade det funnits tydlig avvikelse (som tex en obefintlig haka) hade UL-barnmorskan sett det!

Svar på tråden Hjälp! Ser ingen ordentlig haka på ul!