• Anonym (Malin)

Förbättra elastisiteten i underlivet?

Skulle vilja veta om det finns någon salva eller kräm att ta på underlivet för att det ska dra ihop sig lite ??
    För att förbättra elastisiteten i underlivet vilket tajtar till.
    Har hört att det ska finnas, men jag kan ha fel.....? Men om det finns vad heter krämen,salvan? Jag har fött två barn och njuter inte alls vid samlag längre..... jag känner knappast att jag har något där inne när vi har sex....därför har vi sällan det... känner mig så stor....detta påverkar vårt sexliv enormot.... Vad kan jag annars göra åt detta ???Tips tack!

• Svar på tråden Förbättra elastisiteten i underlivet?
  • sexologen

Hej!

Jag har inte hört talas om ngn salva och det finns mycket annat du kan göra för att börja njuta av sexlivet igen!

Du kan börja med att fundera ut vad du njuter av. sex är så mycket mer än just omslutande/penetrerande sex. Kanske njuter du av att få och ge oralsex? Smeksex och stimulans av klitoris tycker många kvinnor är skönare än själva samlaget. Testa dig fram och krydda ert sexliv med fler typer av sex.

Att träna upp sin bäckenbottenmuskelatur är också viktigt för att känna njuytning i underlivet.

Mycket av vår kåthet och lust sitter i hjärnan, så börja fokusera på det du njuter av mer och sluta fokusera på det du just nu njuter mindre av.

Är du orolig för hur ditt underliv har påverkats av förlossning tycker jag du ska kontakta en gynekolog och dikskutera detta.

Lycka till!   

Hälsningar
    Sara Dahlin        

• Anonym (Malin)

Tack för svaret!

Tyvärr så njuter jag inte av att få oralsex...
    tvärtom jag äcklas av det pga jag har för stora blygläppar...cm 2cm långa som hänger... skäms och mår dåligt över detta. Det känns som om dom är i vägen... kan inte riktigt njuta pga dom heller... och jag tycker det är avtändande när min kille tittar mig där nere.....undra vad han tänker...tänker jag.....

Jag ska ta kontakt med gynekolog.
     Tack igen!  

Svar på tråden Förbättra elastisiteten i underlivet?