• mathias

Resa med Barn från Rostock till Italien, 2 nattstop, bra billiga hotell längs vägen??

Vi sitter och planerar vår resa till Italien, ska åka med 2 barn, 3 och 7 år gamla.

Vi ska stanna 2 nätter längs vägen vilket ger oss i snitt ca 50 mil om dagen.

Sitter och kollar på google maps hur resrutten ser ut och vilka städer man ungefär kan tänkas hamna i längs vägen då vi satt målet att resa ca 50 mil om dagen.

Första dagen är vi i Rostock kl 14. Då kan man tänka sig att kanske bara åka 40 mil och sedan dag 2 när vi startar tidigt kan vi istället köra 60.

Vill helst hamna precis vid gränsen till Österrike fast på tyska sidan dag 2 för det ska tydligen vara betydligt dyrare i Österrike än i Tyskland.

Har någon åkt samma rutt med 2 övernattningar och kan ge förslag på lämpliga orter? Får jag ortsnamn kan jag söka hotell på hotels.com, agoda.se mm. !!

har hittat lite för ca 5-600 kronor natten för alla 4 så det är i den prisklassen jag letar :)

Tacksam för svar!!!

Svar på tråden Resa med Barn från Rostock till Italien, 2 nattstop, bra billiga hotell längs vägen??