Inlägg från: Anonym (ssk ett år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ssk ett år)

Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?

Känner också likadant, jag har bara jobbat ett år men visste redan under utbildningen att jag valt fel yrke. Känner mig ALLTID otillräcklig för patienterna. Jag är inte den sämsta sjuksköterskan men jag är långt ifrån den mest kompetenta... Första månaderna var man ju ny, men nu när ett år gått känner jag mig fortfarande inte bra, tycker knappt det går ett arbetspass utan att jag tycker jag kunde gjort lite extra eller gjort något annorlunda. Vill egentligen bara ha ett yrke där jag går dit och går hem igen utan att behöva fundera så mycket över vad jag kunde gjort annorlunda... Mitt drömjobb är nog att jobba i någon typ av butik, kundkontakt men inte behöva ha ansvar för andra människors liv till kass lön... (efter ett år har jag 200 kr mer än en nyutexaminerad). Just nu försöker min sambo och jag bli gravida och jag hoppas att jag under en kommande mammaledighet att jag kan få chans att byta yrke helt... Tänker inte läsa fler utbildningar och få mer studieskulder och tänker inte heller gräva ner mig ännu djupare i ett yrke som verkligen inte ger lön för mödan...

PS. vill gärna ha kontakt med andra som känner likadant!

Svar på tråden Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?