Inlägg från: Anonym (utbränd bm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (utbränd bm)

Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?

Anonym (sjuksköterska 2) skrev 2013-10-16 14:02:21 följande:
    Varför heter jag sjuksköterska 2 helt plötsligt??

Ja, ja, skulle bara lägga till att jag iaf kommit in på barnmorskeutbildningen tre ggr (!) men inte hoppat på pga att jag inte har lust att "grotta ner mig" mer i vården, när man aldrig får bättre lön eller villkor... 
    Jag är förlossningsbarnmorska, och det är ett mycket speciellt yrke som kräver extremt mycket utav en. Lönen är skit, arbetstiderna suger och arbetsbördan är katastrofal. Men brinner man för yrket, så gör man. men det passar inte alla. Men vill man ha lite mer lugn och ro kan man söka jobb på  mödravården, ungdomsmottagningen eller kanske IVF-klinik, men där är det inte lika lätt att få jobb. Vanligast som ny är nog att man hamnar på BB och gyn, och förlossningen över sommaren, och då blir det 3-skift och en massa stress.

Nä, det hade varit bättre att läsa till nåt mindre krävande. Snickare kanske... eller elektriker. Eller varför inte trädgårdsmästare? Man ska nog följa sina drömmar mer tror jag. Om ekonomin tillåter.
Svar på tråden Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?