• Att duga

Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?

Hej!
    Jag har läst några av inläggen om att byta jobb - sjuksköterska.
    2013 läste jag 1,5 termin på ssk-programmet. Under praktiken insåg jag att detta är inte vad jag skall göra (just nu). Om man är öppen för andras känslor och empatisk tar man åt sig och lagrar dem inombords. Risken är att det byggs upp en propp som blockerar de egna känslor. Om de inte får utlopp på vanligt sätt kommer det att visa sig genom oro, ångest, villrådighet att inte duga, svårt att sova, ont i magen och annan stress. I sig är det mycket otrevligt att känna så men det är kroppens signaler som talar om att något inte är bra. Har man inte lyssnat innan är det dags att göra det då innan depression och utbrändhet sätter in.
    Jag valde att kliva av under andra praktiken. Förvånat säger en ssk till mig "men du var ju den bästa vi har haft på länge"  - man kan vinna världen men förlora sig själv.
    Jag har full respekt för alla som arbetar inom sjukvården men alla kan inte göra allt 
    sätt en pianospelare på fotbollsplanen eller en läkare i ett flygplans cockpit...

Svar på tråden Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?