Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?
Själv älskar jag mitt jobb. Ja, det är stressigt, ja det är slitigt, fysiskt tungt, dåliga arbetstider och ständigt nya krav...
Men...
Jag har kunnat anpassa mina arbetstider efter småbarnsåren (jobbade tex natt när barnen var riktigt små) på ett sätt som få arbetsgivare kan erbjuda. Jag har ett yrke med så många olika specialiteter som "vidareutbildat" mig varje gång jag valt att byta avdelning. Jag älskar ansvaret, även om det sliter ibland, jag älskar kontakten med människor och känslan av att göra något meningsfullt.  Jag älskar att ingen dag ser ut som den andra. Varje vecka står jag inför något nytt, jag lär mig hela tiden saker om mig själv och andra.
Visst finns det kassa chefer, snorkiga läkare och otrevliga patienter och anhöriga som man önskar dit pepparn växer. Men de är få i jämförelse.
Och visst känns det ibland som att man vill ge upp, att de bara blir för mycket. Då brukar jag fundera över vad jag skulle vilja göra istället. Men jag hittar inget annat yrke som ger mig samma personliga tillfredställelse, samma frihet, samma stimulans intellektuellt och känslomässigt. 
Visst är min lön löjlig om man jämför var kontorsnissar kan dra in och vad kostymmänniskor tjänar på att flytta papper och knappa på datorer. Men jag skulle inte vilja byta jobb med dem. Jag skulle dö inombords av att sitta bakom ett skrivbord, fastkedjad vid en dator och en telefon.
Det är tråkigt att ni andra inte älskar ert yrke. Jag hoppas att ni hittar ett jobb som ger er samma tillfredställelse som jag får från mitt.