Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?
Har läst genom hela tråden nu och jag hoppas någon vill bolla trots att tråden har några år på nacken ;)
Är sjuksköterska sedan snart 4,5 år, har varit på lite olika arbetsplatser (kirurgen, akuten, Norge, ÖNH). Har senaste året reflekterat o känt att jag nog egentligen inte trivs särskilt bra med yrket. Känner ingen ångest som ni andra beskrivit, har aldrig känt så eller att inte räcka till. Känner att jag år en duktig sjuksköterska men jag trivs inte med arbetstiderna o vill egentligen inte ha så mycket kontakt med patienter o anhöriga. Trivs bra med den administrativa biten av jobbet o senaste tiden har jag kommit fram att jag nog inte vill ha ansvar för människors liv o välmående.
Visst har man lärt sig otroligt mycket o jag tycker det är kul när "det verkligen gäller", när min kunskap sätts på prov o jag gör något som räddar liv. Men den biten är liksom inte allt.
Funderar på att söka utbildning fram över till medicinsk sekreterare, men hade såklart gärna sluppit att leva på 0 kr i 1,5 år (har bara en termin kvar hos CSN...). Har en liten tanke på op-ssk men känner egentligen att ingenting inom vården lockar eller låter kul :(
Hoppas någon av er vill berätta hur ni har det nu, om ni läst vidare eller bytt bana helt?