• M1rella

Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?

Janvändarnamn skrev 2016-09-09 17:35:27 följande:

Ja vi har det tufft. Att jobba på avdelning idag är väldigt slitigt. Man hinner inte pissa och lunchen kan man kanske ta nån timma försenat om man har tur. Det är så många detaljer man ska göra. Svårt att beskriva för en som inte jobbar i branschen. Dessutom uppstår ibland irritation mellan kollegorna för att alla är stressade. 

Ganska ofta vill jag byta till något annat yrke där man inte slits mellan tidspress och etiken kring patientens väl och anhöriga som vill ha svar GENAST och läkare och USKor som ideligen kommer med info/frågor. Fullproppad av info och ställningstaganden blir man...

Som syrra är man i grunden en snäll person som vill ta hand om andra. Men vi är nästan maskiner plikttroget går upp varje morgon, nästan till och med innan vi somnat och inställer oss för rapport 06.50. Tio minuter innan jobbet börjar av solidaritet med nattsyrran. 

ok, nu har jag fått ur mig en massa frustration. 

Dessutom vill jag slå ett slag för alla fina människor som kommer från andra länder och jobbar inom vården -utan er hade inget funkat!

Ha det fint!!

Jag är en sådan som aldrig börjar jobba före utsatt tid. Finns inte på kartan att jag ska jobba en massa gratisminuter. Hos oss jobbar nattsköterskan till 8.15 och dagen börjar 7.30 så gott om tid för överraportering.
Svar på tråden Vill byta jobb (är sjuksköterska), men vad ska jag göra istället? Vad jobbar DU med?