Vad lägger ni i påskägget, ni som inte ger godis?
Några kul tips på liten sak att stoppa i påskägg till ettåring och treåring?
Några kul tips på liten sak att stoppa i påskägg till ettåring och treåring?
Vår ettåring ska få russin, vindruvor och såpbubblor, det älskar han! Kanske treåringen vill ha ett litet målarblock och kritor eller så?
Jag favoritar denna tråden då jag också har en ettåring och en treåring, som ska få något mer än godis. (den lilla får inte godis utan majskrokar och lite sånt)
Förra året fick tjejen klistermärken, ballonger, såpbubblor, hårsnoddar mm i sitt påskägg. I år blir det nog en ny film istället för godis.
Småbilar, plastdjur,kritor, ballonger.
Ballonger, Pixi-bok, Småfolks ABC-kex, riskakor, såpbubblor...
Hårspännen, fusktatuering, pussel, memory-spel, lego/duplo-figurer, studsboll, badleksaker
Tack för alla svar!
Köpte en liten bil till ettåringen och ett memoryspel till treåringen. Spelet får tyvärr inte plats i påskägget men det får vi väl leva utan.
Vår 1½ åring kommer få vindruvor, kanske torkade bananer och ev russin. Såpbubblor var en rolig idé, kan leta efter en sån mini! Skulle nog vara väldigt roligt för henne
Vi brukar ha något litet i ägget utöver det ätbara.
Vår äldsta på 4½ år kommer dock få choklad i sitt ägg, och något litet typ klistermärken eller studsbollar eller liknande, får se vad vi hittar idag. Vi har små ägg så några större leksaker (som memory osv) funkar inte. Vill ju att det ska få plats i ägget helst! Ballonger älskar hon så det kan ju vara nåt... hm, bra tipstråd i alla fall!
Min niomånaders får en boll i mellanmjukt material. Och en fruktsmoothie från Ellas kitchen (som en påse med pip) - hon älskar verkligen dem. ![]()