SweetHoney skrev 2012-04-04 20:29:43 följande:
Hej,jag är intresserav av att hänga på....Har planerat länge att köra några veckor men det har inte blivit av än.Tänkte köra med både pulver och nån enstaka bar.Tycker det är ganska jobbigt den första dagen innan man vänjer sig vid hungern...Men det ska gå!
Tränar du något under tiden el promenader?
Man orkar ju inte träna speciellt hårt utan blir snabbt trött o illamående tycker jag.
Hej! Ja första dagarna innan man kommer i ketos är skit jobbiga men det går över :) Man måste försöka sikta på sitt mål och denna metod ger faktiskt snabbast viktminskning så det motiverar en också.
Nej jag tränar någon gång ibland bara men blir mer nu när jag har blivit av med övervikten.. Inte orkat förrut. Första 2-3 veckorna är man så trött ändå som du säger... Tränar du?
PetraD skrev 2012-04-04 20:32:04 följande:
Hänger inte på men var ju tvungen att skriva att hejar på dig, nu när stötte på din tråd ;)
HEJA!!!!!
Åh tack snälla duuu! :)
Nikis skrev 2012-04-06 11:02:43 följande:
Jag tänkte börja på måndag, men vet inte hur länge jag ska köra. Köpte pulver innan jag blev gravid och nu ammar jag inte så tänkte börja köra de jag har kvar och sen gå över till viktväktarna tänkte jag. Det är väldigt dyrt med pulver och jag har inte dom pengarna tror jag :/
Min startvikt kommer att ligga runt 100 kilo skulle jag tro, vill ner till 75. Är 184 cm lång.
Kul med en ny tråd, tänkte starta en själv :)
Duktig du är... Hejjar på dig! Nä det är ju dyrt men tänk va allt kostar man faktiskt äter som man inte tänker på.. Mat, lunch på stan, fika, lördagsmys, alkohol... Dyraste vlcd kostar ca 500 / veckan men det är det ju så värt bara man blir fin :)
Jag älskar vlcd just för då slipper man konstant banta och tänka på vad man äter och träna som en galning.. Man kör några veckor sen är det bra sen kan man faktiskt unna sig lite gott på helgen :)
16 veckor går av bara farten.. Va ju bara hungrig första veckan men är man i ketos så mår man hur bra som helst.. Vet många som gjort 15-25 veckor och mår hur bra som helst :)
Skabetti skrev 2012-04-06 12:20:48 följande:
Att i 16 veckor gå ren kur?! Låter för mig helt absurt! Det står rekommenderat 3veckor på mina paket? Jag har gått ner 3kg på en vecka av att gå en mil om dagen. Väger 58kg nu! Tar en shake då och då. Vill köra två veckor ren kur och tänkte börja på måndag. Men ska givetvis sätta motionen i fokus, så orkar jag inte detta med ren kur så väljer jag faktiskt motion framför ren kur!
Absurt? 16 veckor är inget ovanligt alls. Men många klarar helt enkelt inte av ren kur och det är just av dom man får höra allt negativt. Det står 3 veckor för att företagen om gör detta pulver inte vill bli stämda av folk ifall dom skulle bli sjuka.. Så är det helt enkelt. Jag vet många som går 15-25 veckor och för mig är det totalt absurt att bara gå 3 veckor. Haha. Sjukt onödigt. För det första ska en person som kanske har 5 kilos övervikt inte gå ren kur... dom kan träna bort det lilla. Men som tex mig som har 37 kilos övervikt ska jag gå 3 veckor och gå ner ja max 5 kilo..... Men sen då? Resterande 32 kilon övervikt? Nä man kan gå precis hur länge man vill och BEHÖVER. Mår man lite dåligt så kan man gå kolla sig hos läkaren.. Jag mådde TOPPEN så jag gick inte dit alls. Motion och en bra kost är något alla måste göra sen.. även efter pulver diet. Annars går man upp igen.. Men puver är framtaget på sjukhus för att dom extremt feta inte KAN eller FÅR motionera.
Det finns inget som är rätt eller fel.. Motion och bra kost är det bästa... MEN har man 37 kilos övervikt eller mer så hade jag fått käka sallad i 2 år och aldrig kunna unna mig minsta lilla chokladbiten och träna som en tok. Nä du tack då går jag hellre på pulver ett halvår.