Han gör henne så illa!
Min dotter är 7 år och bor med mig och min sambo på heltid sedan 2 år tillbaka (tidigare hade jag och hennes pappa varannan vecka) . Just nu är jag så trött på hennes pappa! jag orkar inte tjafsa mer.. han lyssnar inte! jag är höggravid med min sambo och orkar inte med dessa ständiga problem om hur och när mitt x ska ha vår dotter! han kan ju fan inte ta hand om henne! Listan på varför jag inte tycker han kan ta hand om henne:
1 han har aldrig pengar, hans ekonomi bygger på socialen och svartjobb på helger. som resulterar i att han nu vill ha henne vardagar.
2 han har ingen madrass till hennes säng, hon sover hos hnm då han inte har råd att köpa en skummadrass.
3 han är ohygienisk och tidigare (när vi hade varannan vecka duschsde hon inte på en hel vecka och hon kom hit med smutsiga trosor!!)
4 han är inte insatt/engagerad alls i hennes skolgång, han vet inte ens vad hon har för läxor.
5 han klarar inte ens av att ta henne till aktiviteter på fritiden då han inte har busskort (de har han tydligen inte råd med)
kan skriva 100 fler punkter men börjar så.
vi har henne alltså nu heltid, och han har fått ha henne ca 4 dagar i månaden , då helger. fått o fått.. han kan ju inte liksom heller så. iaf, nu vill han börja ha henne varannan vecka igen, vilket jag vägrar! men han ringer typ en söndag och vill ha henne till onsdag.. men jag får ont i magen!! jag vill att min dotter ska ha det bra, jag litar inte på honom. såå många gånger ja fått veta att han inte haft mat hemma osv.
jag orkar inte mer.. vad har jag för rättigheter? kan jag helt neka honom umgänge iaf under vardagar. kan jag neka honom helger? borde jag kontakta familjerätten för att skriva nåt papper på hur vi ska ha henne? åhhhh.. jag hatar honom! han gör henne illa.. de gör så ont varje gång hon åker till honom!
vad ska jag göra? vad kan jag göra?