Inlägg från: Johannapanna87 |Visa alla inlägg
  • Johannapanna87

december bebis 2012

Hejsan här är en till som är beräknad 1december. jag har en dotter på 3.5 år och fick ett missfall i juni 2011 så hoppas på att allt går vägen denna gång hur är det med er alla?

• Johannapanna87

Jag finns inte med på listan jag har bf 1a december kan någon vara snäll å lägga till mig? Är inne via mobilen och kan inte fixa det.

• Johannapanna87

Tycker att det är jobbigt att springa på toaletten helatiden för att kontrollera att man inte blöder. har rejäl molvärk till och från som skrämmer mig. någon som känner likadant?

• Johannapanna87

Hejsan allehopa. jag har varit bortrest i två veckor. Kom hem för ca en vecka sen men har mått så dåligt och har inte orkat kika in här så har endel att ta igen hur är det med alla? Kan vi inte fixa in i listan vart alla kommer ifrån också? så att man vet..

• Johannapanna87

Här inne var det ganska så dött. nu får ni vakna till lite jag är nu i v 12+0 och börjar att lugna ner mig, ska dessutom på vul den 22maj på tisdag. åhhh som jag längtar till att få se den lille. hur är det med alla?

• Johannapanna87

Jag blev idag uppringd av barnmorskan angående blodprovet jag lämnade vid inskrivningen och tydligen så är det något fel med min sköldkörtel och ska få träffa läkaren nästa vecka och prata om det och antagligen få medicin

• Johannapanna87

Här är det bra om man bortser ifrån att jag fortfarande mår illa å kräks varje dag och jag ligger i koma på dagarna innan jobbet hehe. jag var hos läkaren idag med och jag låg precis över gränsen när de gäller sköldförteln så jag fick medicin utskrivet idag så nu kan jag pusta ut och se fram emot rul den 5 juli

• Johannapanna87

Idag kände jag hur det buffade inne i magen jag som trodde att det skulle dröja länge till.. när jag väntade min dotter så kände jag inget förs än v 24-25 någon gång. är idag i 15+1

• Johannapanna87

Iio din bebis ligger säkert och sparkar bakåt, än är vi förtidigt gångna för att känna varje dag ju. Och din bebis kanske har sparkat bara att du inte har tänkt på de eller är nattaktiv och därför har du missat de.

• Johannapanna87

Sockerpian: jag hade moderkakan i framvägg med min dotter och kände inga sparkar förs än efter v 24 någongång. Det är drygt att behöva vänta men håll ut! småningom så känner du din lilla bebis inne i magen

• Johannapanna87

Jag har inte varit så jätte aktiv här men tänkte att jag ändå skulle skriva att min pojke vid namn James tittade ut i måndags (39+1) 50 cm och vägde 3510gram
    Hade haft värkar på morgonen som jag klarade mig igenom bra och ringde till förlossningen och efter 6 timmar med värkar så fick jag åka in på kontroll eftersom att det ändå är andra barnet och man vet aldrig när den kan tänkas komma och var rädd att det helt plötsligt skulle gå fort av alla förlossningsberättelser man har läst här på familjeliv!! Jag satte mig på pendeln och mötte upp mannen i stan och tog tunnelbanan till förlossningen där det konstaterades att jag var öppen 3 cm och så påpekade barnmorskan att med andra barnet så kan man öppna sig tidigt och att man inte visste om det hade hänt under värkarna jag hade för hon tyckte att jag inte var speciellt påverkad av värkarna och att det var svårt att säga hur lång tid det kunde tänkas ta. Vi blev tillsagda att gå å ta en fika och komma tillbaks om 2 timmar för att se om något hade hänt. Vi hann å gå till pressbyrån och köpa kaffe men sen var vi tvungna att vända tillbaks då jag inte stod ut längre, gick och kräktes i korridoren och kunde knappt ta mig fram och hade konstant ont. Så när det väl satte igång så tog de bara 1 timme och 38 minuter innan han var ute så jag är glad att jag åkte in på den där kontrollen ändå :)

• Johannapanna87

Här är allt super :) allt flyter på som det ska. sitter just nu å väntar på att tiden ska gå lite, vi ska till bvc 14.30 :)
    Vi har precis börjar med smakportioner och lillen bara älskar det :)

Svar på tråden december bebis 2012