• twins08

december bebis 2012

Hej!

Tänkte att jag kunde hoppa in här! Bf 26 december Vi är lite chockade fortfarande och därför väljer jag att vara anonym de första månaderna. Vi har tvillingar födda 08 och undrar såklart hur många som bor i magen denna gång.. Är orolig till naturen och tycker att det är otroligt skönt att följas åt med andra blivande mammor! Någon som vet när man tidigast kan gör UL/VUL? Vi har fått en tid för hälsosamtal när jag gått 7 hela veckor och funderar på att försöka få till ett ul då? Vad tror ni?

Ska bli kul att följas åt!

• twins08

Tack Sweetbird! Jag menar att jag inte går ut med namn och så.. detta får vara vår lilla hemlighet Undrar bara hur länge man kan dölja magen.. tycker redan att den börjat svullna... var ganska enorm med twinsen

Ni som gjort vul, vilken vecka gjorde ni det?

• twins08
    MiMii skrev 2012-04-25 21:20:36 följande:
    vecka 8 :)
    Tack MiMii Vad kunde ni se då? Vi gjorde ett ul med twinsen i vecka 11 och då såg vi dem jättetydligt Men jag måste få veta innan dess.. hihi
  • twins08

Sweetbird : Jag ska hålla tummarna hårt för er! Det kommer gå bra

Mimii: Underbart att ni väntar tvillingar Våra twins är det bästa som hänt oss! Små mirakel!!
    Stort grattis till er!

• twins08

Roligt att många fått göra VUL. Jag ska på hälsosamtal om två veckor och hoppas på att övertala barnmorskan att få göra en då.. Jag MÅSTE få veta hur många som bor i magen denna gång Inte bara av nyfikenhet men det är ju en helt annan resa helt enkelt och jag vill vara förberedd (om det ens går hihi )

Ni som mår illa.. när började det? Jag är i vecka 5+1 och känner inget alls men jag låter mig inte luras ännu för att jag tror att det började på exakt vecka 5+6 med twinsen och sen höll på till vecka 16. Det var riktigt jobbigt! Mådde illa sedan till och från under hela graviditeten men det är ju vanligt och inget konstigt. Men not so fun haha.

Hoppas ni alla får en underbar fredag!

• twins08

Vad härligt Jiie! Hoppas verkligen vi får se nästa fredag också Då har jag gått 7 hela veckor. Illamåendet började idag på prick samma dag som med twinsen 5+6.. Ett tecken? haha Det hade väl varit helt otroligt om det blev 2 igen?? Det jag oroar mig mest över hur kroppen ska orka en tvillinggraviditet till.. jag var helt handikappad av foglossning och då hade jag inte barn att ta hand om! Ja, vi får se helt enkelt..

• twins08

Hej alla!

Hoppas att allt är bra med er trots illamående och andra gravsymptom Jag var i kontakt med mödravården och frågade efter tidig ultraljud och hon verkade tveksam.. jag fick nog igenom till slut men hon sa att hon var rädd att jag skulle bli besviken eftersom det kanske var för tidigt för att se..Då är jag i vecka 7+1. Någon annan som gjort ul i den veckan?

Ni som mår illa.. Mitt började för ett par dagar sedan och ännu ganska milt.. äter jag regelbundet så håller jag det i schack Med twinsen var jag tvungen att tugga typ konstant för att inte kräkas och illamåendet fullkomligt tog över min vardag! MEN jag minns inte riktigt om det började så här milt eller mycket direkt, Hur har det varit för er tjejer? Vilken vecka har det varit värst?

Hoppas ni alla får en mysig kväll och helg!

• twins08
    Jiie skrev 2012-05-04 19:23:24 följande:
    Jag gjorde i onsdags 7+3 och vi hörde hjärtat klart och tydligt!
    Mår tvärilla idag... Och ingen aptit, men måste tugga för att inte må illa...
    Åhh vad spännande! Men det var ett Vul du gjorde va? Man kan inte utanpå magen vid den veckan?
    Hoppas ditt illamående går över fortare än kvickt!
  • twins08
    annlisan skrev 2012-05-04 20:03:54 följande:
    hej jag väntar mitt första barn genom ivf jag är nu i vecka 6plus 1 har förlossningsdatum den 26 december men e fortfarande väldigt rädd att få missfall men på fredag ska jag göra mitt första ultraljud ska bli så himla spännande!!!
    Välkommen hit annlisan! Vi har bf samma dag Ska också få göra ett ul på fredag Håller tummarna för oss!!!
  • twins08

Ligger också på + 14 kg. Gick upp 30 kg med twinsen!!! Men för att försvara mig så gick jag ner 22 kg första veckan efter att de fötts! Fick havandeskapsförgiftning och svullnade som en BALLONG! Sista veckan innan de föddes gick jag upp 6 kg på EN vecka haha det var helt sjukt! Känns skönt att allt är "normalt" än sålänge denna gång!

Svar på tråden december bebis 2012