• Eleora

december bebis 2012

Hejsan! Tänkte att jag kanske kan få hoppa in här? Är beräknad till 26 eller 29 november beroende på om man går på ÄL eller senaste mens... Så det känns som att det är högst troligt att det blir december....

Är 33, andra barnet, bor en bit utanför Kalmar.

• Eleora

De brukar säga att om man är van vid att träna kan man fortsätta, men vara försiktig med vissa rörelser beroende på vilken sport det är. Klorvatten är ingen fara alls. Det är jacuzzi de avråder från, eftersom bakteriehalten kan vara hög. Men en del säger att det är ok det med, sålänge inte proppen har gått. En del säger även att man kan tänka på att bubbla bara en kortis då. Då tänker de mest jacuzzi i simhallen, hemma ska vara grönt.

• Eleora

Oj! Den du! Ser ungefär likadan ut nu i v. 8.. Lär inte kunna dölja det länge till heller. Andra barnet här..

• Eleora

En del har ju faktiskt nästan inga symptom alls och får alldeles perfekta små bebisar. Tänk positivt!

• Eleora

Jag gick upp 22 kilo med min dotter. Hade fortfarande 5 kvar efter 4 år nu när jag plussade igen. Så jag kommer att försöka skärpa till mig med mat/godsaker så jag känner att jag gör vad jag kan, men bara väga mig när jag måste så jag inte stressar upp mig.
    Slipper jag foglossningen blir det ju lättare att inte gå upp så mycket... hoppas.

• Eleora

Förresten Gutan, var på ön bor du? Ska vara på Sudret i tio dagar i sommar och hälsa på makens släkt ( varje sommar..), så är det därikring får du hojta!

• Eleora

Vi är långt ner på min mans mormors gård nere vid Vändburg. Drar bara upp till Visby för shopping en gång mitt i, annars njuter vi av lugnet. Kanske en tur till Hemse på sin höjd, annars blir det hamnen i Burgsvik för bad och glass. Det är underbart där nere.

Fast.... För långt söder om Hemse skulle jag nog inte vilja bo året om.... Ungefär som östra Öland där jag bodde mellan 11-16. Stendött på vintern.

• Eleora

Uscha! Ser inte fram emot Kristi flygare när jag ska med båten på klassresa. Ungarna kommer att slänga i sig så mycket skräp att de kommer att fisa oavbrutet... Killarna då...

Kul att ni ska ha samtidigt nu med, ja, nu måste det gå vägen för båda då!

• Eleora

Eftersom jag egentligen är november men kallt räknar med december... Så går jag in i v.11 idag.

• Eleora

Jessiiee: jag gjorde en konisering för några år sedan, men när jag väntade dottern sp sa de att det inte var något som skulle påverka. De la ingen större vikt vid det. Hon kom fem dagar före BF...

• Eleora

Hmm... Vet inte hur lång den brukar vara eller behöver vara. Min var 3,5 cm trots koniseringen. Du... mitt bästa tips: kräv tydliga svar av sjukvården. Vi här är ju trots allt amatörer. Men som du fått höra redan så är läkarna jätteduktiga med tidigt födda barn.

• Eleora

Sara 84: jag har en kompis som gick igenom precis samma sak i v. 7. Hon fick även operera bort ena äggstocken. Två ÄL efter OP blev hon gravid igen och är i v. 14 nu. Jag beklagar verkligen och önskar dig lycka till!

I eftermiddag ska vi på UL. Jag är i v.12 nu.

• Eleora

Hemma från UL, blev flyttat till 23/11, så är 11+5 idag. Nu känns det inte som att det är en decemberbebis längre.... Så jag kommer nog inte att hänga med er längre.

Svar på tråden december bebis 2012