• cindy03

december bebis 2012

jag hänger med här.... inställd på att bli med bebis dec-jan!!Skrattande

• cindy03
    sweetbird skrev 2012-04-04 17:50:10 följande:
    Idag har jag varit ute på gården och planterat heeeela dagen. I nästan alla rabatter. Nu är det bara växthuset kvar. Man oroar ju sig lite att det i te aka vara "bra" att gräva och hålla på. Men min mamma försöker få mig att förstå att man ska Kunna hålla på som vanligt när man är gravid, och det vet jag ju, men skräcken sitter ju i att den lilla inte ska få stanna.

Hur bor ni? I stan? På landet? Radhus? Hade vart kul att veta?

Vi bor långt ute på landet jag min sambo (förlovad)och mina bonusar 5 och 7 år , på en häst gård, massa hästar , 3 hundar , 4 katter. Och ett ank par har flyttat ner i dammen och ligger och ruvar på ägg :) snart blir det höns, gäss, får och lamm , och vi sitter och spånar på att köpa en mini gris till hunden Alice , för hon själv både låter och ser ut som en blandning av gris/hund och säl ;) och jag tror hon hade uppskattat sällskapet . Hon är en sån som antingen vill bara lata sig eller böka i jorden och bada så klart! :D
    När jag va liten så hade vi en minigris , grisen och hunden va bästa vänner ;) och de är ju lite de jag är ute efter att Alice ska ha :)

Så hur ser erat liv ut? Nyfiken i en strut ;)

Vad härligt du/ni bor....och så bebisar på detta är ju bara pricken över i:etSkrattande

Vi bor centralt men ändå avsides nära till skog och natur i en ganska ny byggd  lägenhet.

En stor lägenheten med öppen planlösning och inredningen av ek (kök,golv) ,STORA  fönster och en hel inglasadbalkong. Vi har 2 vilda barn på 8 och 5 år och  en liten lurvig  hundSkrattande.
  • cindy03

Hjälp mig och tyda..... fick missfall den 12 mars myste engång ca 14 dagar efter missfallet har tagit 4 tester som inte har visat blankt eller väldig svagt plus..... bilden under är tester från idag ej morgon urin...
  • cindy03
    sweetbird skrev 2012-04-05 19:06:54 följande:
    hoppas jag inte missade någon på BF listan. säg till i så fall. eller om det blivit fel så ändrar jag det!

ElinOchMarcus skriv när du vet ert BF datum! så lägger jag in det

cindy03.. säg till när du vet om  det är ett nytt plus och du får ett BF datum!! håller tummarna för dig! att det är en Baby där inne!!!

Tack sweetbird!! Blev lite pirrig och se mig igen på ett BF-listaSkrattande.

Är så förvirrad vet inte vart jag ska ta vägen...?? ska testa om ett par dagar igen för att se om det blir starkare eller om det försvinner....

Ipåsk ta vi det bara lugt och äter gott och  mår braGlad...JObbar så mycket annars så det är skönt att slappa...

Om några försvinner i i påsk-ledigheten så önskar jag er en riktig GLAD PÅSK !!!Skrattande    
  • cindy03

Beklagar missfallen, vet hur tufft det är.....kram på er tjejer.
    Tog ett nytt test idag på morgonen med morgon urin och den visade svagare än dem igår....så jag utgår från att det var gamla hormoner från förra graviditeten.....
    Så tar vi tjuren i hornen! Har en egen teori och det är att jag går efter min "vanliga ägglossning" som brukar vara mellan dag 8 och dag 14 .... Satsar nu på BIM  30 april  ...
    Självklart gäller det mys större delen av månadern, man vill inte missa ägget nu efter missfallet om mens nu skulle krångla lite med migSkrattande 

• cindy03

här kom första mensen efter missfallet.....

Är det någon som vet om man ska räkna denna mens som innan man fick pluss? 

• cindy03
    sweetbird skrev 2012-04-16 13:11:41 följande:

Denna mens räknar du som första dagen i din mens om du skulle plussa nu :)

Vet inte om jag svara på din fråga :-/ hehe men jag förstod inte riktigt frågan hehe men hoppas de blev rätt :)

ska man räkna denna mens som en vanlig mens? Hade en cykel på 30 dagar innan jag plussade...
  • cindy03
    sweetbird skrev 2012-04-16 16:09:29 följande:
    Cindy ja räkna den på 30 dagar, :)

Tack :)   

Vad bra att allt såg bra ut...glad för din skull!! :D  
  • cindy03
    sweetbird skrev 2012-04-16 22:31:06 följande:
    Vecka 16(4 månaden) började jag få ont i magen, vi åkte in och kollade så allt stämde. Vår lilla pojke hade dött i magen, detta var 27 januari, pga att jag har ovanlig blodgrupp mm, har fått en spruta för det nu, väntar på svar om sambons blod och se hur det går ihop med min, tar även Fragmin sprutor varje dag i magen , så det inte ska bli blodproppar i mig eller livmoderkakan:-/. Vi döpte honom till Angelus , har gjort en fin minnes bok här hemma med ul bilder och så, på honom ,,..... så nu hoppas vi sååå mycket att det ska gå vägen denna gången, försöker tänka positivt varje dag :-/ men oftast glider man in på fel spår och bara sitter o grinar för man tror att det ska bli likadant denna gången,

Vad rörd jag blev av att höra din historia....Kram till dig. och   ta bara hand om dig och tressa inte , bara njut så kommer allt  att gå bra denna gången....

Svar på tråden december bebis 2012