Inlägg från: AllaHemma |Visa alla inlägg
  • AllaHemma

december bebis 2012

Halloj!

Här är en till som tydligen ska utöka familjen i december.
    Får man hänga på här? 

Livet är det som händer medan vi väntar på att det ska börja
  • AllaHemma

Härligt! Har inte berättat för nån att jag är gravid än så det är skönt att det finns andra gravida man kan ventilera med men ändå vara anonym.

sweetbird skrev 2012-04-23 20:02:42 följande:
    Det är vara hoppa in här! :) alla är välkomna :)

Anni me , va kul att ni fick se pyret!
     Du och jag är förresten beräknade samma dag, om det fortfarande är 7:e som gäller?
  • AllaHemma
    Sara84 skrev 2012-04-23 20:19:10 följande:
    Uuuh, illamående till tusen ikväll!
    Hur funkar det för er andra som är vana att röra på er- tycker ni att det blir värre/bättre när ni motionerar?
    Jag har inte gymmat annat än en gång, promenaderna med hunden är dock en kamp för tillfället:(
    Här är illamåendet oxå ett stående inslag. Mina andra graviditeter har de varit värst på morgnarna, men nu är det riktigt illa på morgonen, avtar lite efter frukost för att sedan bli värre o värre under eftermiddagarna o kvällarna.
    Jag har oxå voffe och tycker nog inte det blir bättre av promenader, men man får nåt annat att fokusera på ett tag.
    Mår du lika illa under hela dagen eller är du bättre/sämre uner någon tid?

Tröttheten är inte heller att leka med. Känns bara som det blivit lite mer av allt den här gången.

• AllaHemma

Sara84:

Usch då! Ja då kan jag tänka mig att det känns värre. Har man inte mått dåligt innan så kan jag tänka mig man inte är så beredd på det.
    Jag har mått dåligt alla mina graviditeter, dock inte på det här sättet. Men jag var ju ändå förberedd på det. Hoppas det lättar för dig snart!

Tröttheten känns igen. Man har helt enkelt inte ork till mer än att trycka på fjärren och plira med halvsovande ögon på kvällen.  

• AllaHemma
    Tjingeling77 skrev 2012-04-24 11:32:13 följande:
    Blev ju inte direkt klokare idag när läkaren ringde men antar att det inte går vägen denna gången heller. HCG visade 3000 så visst, man är gravid men det verkar inte stå rätt till då nivån ligger lite väl lågt tydligen.
    hade 857 för  1 1/2 vecka sedan och nu 3000.....
    Ska dit i morgon för VUL så får väl se vad domen blir... Hatar att vänta och hatar detta......

Men jag är glad för eran skull i alla fall:).. Lycka till Alla.....
    Hoppas det går vägen för dig. Måste vara hemskt att bara vänta och inte kunna göra något eller veta något.
  • AllaHemma
    sweetbird skrev 2012-04-23 22:01:47 följande:
    Allahemma: nu är BF 10 för mig :) blev flyttad , lär bli de igen senare oxå säkert :)
    Ja det brukar kunna ändra sig några gånger. Sen kommer ju inte barnen när de ska heller, utan när de vill.
  • AllaHemma
    Tjingeling77 skrev 2012-04-24 12:10:12 följande:
    Ja det börjar gå lite på hjärnan nu måste jag säga. Fick mf i Jan och tänkte att nu är det väl i alla fall min tur, men icke sa nicke......
    Vet inte vad hcg bör ligga på eller hur konstigt det är att det inte stiger super mycket, vet inte heller vad det kan beror på, har ju inte ont och blöder inte så hoppas på att slippa en massa konstigheter.........
    Det finns nån tabell för hur mycket hcg-stegringen ska vara.. Har du provat googla på det? Ska kolla lite om jag hittar nåt..
  • AllaHemma

Ah! Det va den jag menade. Hittade den inte när jag googlade.. 

Hoppas du får besked snart Tjingeling. Oavsett vad så är det alltid hemskt jobbigt att leva i ovisshet. Sen hoppas vi naturligtvis på ett bra besked.  

• AllaHemma
    Tjingeling77 skrev 2012-04-24 12:45:17 följande:
    Hej jiie,
    Tack har tittat på den innan och om jag räknar från min sista mens ligger jag inte så bra till. Hade ett mf i jan så min mens har dock inte varit riktigt som den ska. Om jag räknar från ca ägglossning så ligger jag som sagt innanför de värdena men det har inte stigit så mycket som det borde gör. det ska ju dubblas var annan eller tredje dag och då borde mitt ligga på det dubbla mot vad det gör nu så känns verkligen inte som detta går vägen....... bläääääää.

Men vad kan det vara om det nu inte är en ok graviditet???? har ju inte ont eller blöder..
    Jag vet inte hur pass individuellt det är med stegringen, men jag har fått för mig att jag är "seg i starten". Alla mina graviditeter har jag fått symptom som illamående i v 8-9, vilket är ganska sent. Illamående ska ju vara ett tecken på hcg-stegring. Du kanske är lite seg i starten du med?
  • AllaHemma
    Höst 76 skrev 2012-04-25 09:17:36 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här. Plussade i lördags och har bf 28 dec, men det blir antagligen i jan då jag har gått över tiden i mina graviditeter.

Detta är mitt 4:e barn, fick sent  missfall i slutet på november och nu efter 5 månader så har kroppen rättat till sig.

Har 3 flickor som är födda 08,10 och 11 Hjärta      

Kul med fler som väntar storfamilj!
Svar på tråden december bebis 2012