Inlägg från: Tjingeling77 |Visa alla inlägg
  • Tjingeling77

december bebis 2012

Hoppar på denna tråden jag med.
    Förhoppningsvis kommer nämligen även jag att få ett litet knyte i början på December..
    Hade missfall i Januari (27/1) i år men blev gravid igen direkt efter första mensen.
    Har dock haft en blödning och bruna flytningar under denna graviditeten så vet inte om det var missfall jag hade för 3 veckor sedan. Hoppas på det bästa men vågar knappt.

Har tagit CB vecko digital test en gång i veckan efter det jag tror kan var ett missfall och då har testet indikerat fler veckor varje gång. Första gången jag testade är exakt 3 veckor sedan och då visade testet + 1-2v. Dagen efter började jag blöda och blödde i fyra dagar antar att detta var missfall. När jag testade veckan efter visade det + 2-3v. Tänkte då att kroppen fortfarande var lite skengravid efter missfall. När jag testade denna veckan visade testet 3+v. Så nu är jag verkligen förvirrad.... Förra veckan var jag hos läkaren och han gjorde VUL - han kunde se att det fanns något litet där men han sa att antingen har jag inte gått så många veckor som vi trodde eller så kommer det inte att bli något av det - han trodde mest på det sistnämnda... :(. Tog även blodprov och ska tillbaka nästa vecka för att se om det förändrats något. Eftersom CB testen visar starkare och starkare är det lite svårt att ställa sig in helt på att det är ett missfall men vågar inte helt hoppas heller... Så nu går jag mest och väntar och väntar.

Man har ju hört om solskens historier förr så får hålla tummarna att även detta är det och det verkar ju som en hel del av er andra har varit med om liknande så ser fram emot att följa er här.

• Tjingeling77

Tack Sweetbird,
    Förstod att ni haft det tufft i Jan - och är så glad för din skull att du redan är gravid, det är ju inte alla som har den turen men du och jag verkar följas åt där:) nästan exakta datum tom:).

Ringde precis för att boka tid till ny tid för blodprov och hon sa att förra provet visade starkt positivt:)... så det verkar ju vara så. hihihihihi. Man ska tydligen ligga på över 5 på deras mätning om man är gravid och jag låg på 800 något med en stjärna bak.. inte för att det säger mig så mycket men det indikerade tydligen på gravid i alla fall...

SÅ även om jag ska tillbaka och ta ett nytt test för att vara säker känns dagen idag mycket lättare:).

Nu ser vi fram emot ett härligt år.

• Tjingeling77

Vet inte när nästa vul blir men ska ta blodprov på tisdag så bokas väl in på något efter det. :).

Förstår att du är orolig och det får man vara. Tror nog bara att det är super viktigt att försöka leva i nuet och vara glad så gott det går.
    Vilket datum är du beräknad till?

• Tjingeling77

Hej hej,
    Jag har inte så mycket symtom över huvudtaget faktiskt. Jo lite trött och värk i magen i bland, men mår inte illa eller har några cravings. Men det kommer kanske.
    Vet inte helt hur långt mitt har gått och egentligen vet jag ju inte ens om det är något litet knyte där inne:).

Hade blödningar för 3 veckor sedan och var säker på att det var missfall då jag hade ett missfall i Jan och detta kändes på ett ungefär likt. Men har sedan dess tagit nya gravtester och dom alla har visat positivt och vecko indikationen på testet har stigit för varje vecka. För 1 1/2 vecka sedan var jag hos läkaren och då tog dom blodprov som även det visade på att jag fortfarande är gravid så får väl bara lita på det :). Ska tillbaka på måndag för att ta ett nytt blodprov för att jämföra så får hålla tummarna. Man är ju klart orolig för MA igen men tyvärr finns det ju inte så mycket man kan göra annat än att vänta, vänta, vänta och vänta.
    Hade första dagen på min sista mens den 26 feb - enligt testet här på familjeliv verkar jag vara i v.8.... hmmm. jaja vi får väl se...

Lite svullen i magen är man allt men lyckas nog att gömma detta ett tag till om det nu är så att jag fortfarande är gravid, eller det hoppas jag verkligen i alla fall. Skulle bli kris på jobb om jag berättade detta nu, hahaha.

Ser fram emot fler bilder på era magar:)

• Tjingeling77

Om jag är så långt som jag tror är min BF beräknad till 29/11. Men jag tror att jag helt säkert blir framflyttad. :) Får väl lite mer info på måndag när jag ska ta blodprov igen och träffa läkaren....

• Tjingeling77

Hmm har nog förlågt HCG för att denna graviditeten ska gå vägen.. jaja bättre lycka nästa gång...

• Tjingeling77

Mejo: Jag ringde upp till gyn där jag tog testet och frågade om jag kunde få resultatet. och det var inte några problem. Men hon sa att hon är ju inte någon läkare och vågar inte helt svara på vad det betyder så måste in på måndag för att ta nytt test och se om det stigit.
    Hatar denna väntan och ovissheten:(. Vill ju bara att det ska vara över eller gå vägen så man kan gå vidare.

• Tjingeling77

Skönt att känna några symtom i alla fall:).
    Själv får man vänta till måndag eller tisdag för att eventuellt få reda på om man är gravid eller inte.....
    Hela helgen utan att veta, phuuuuu......
    Ha en fin helg i alla fall till alla och lycka till med sovandet.
  • Tjingeling77

Hmmm tror nog inte att jag är gravid längre... Har inte några av de där problemen än i alla fall:). Får väl svar i morgon eller på onsdag så då får vi se....

• Tjingeling77

Blev ju inte direkt klokare idag när läkaren ringde men antar att det inte går vägen denna gången heller. HCG visade 3000 så visst, man är gravid men det verkar inte stå rätt till då nivån ligger lite väl lågt tydligen.
    hade 857 för  1 1/2 vecka sedan och nu 3000.....
    Ska dit i morgon för VUL så får väl se vad domen blir... Hatar att vänta och hatar detta......

Men jag är glad för eran skull i alla fall:).. Lycka till Alla.....

• Tjingeling77
    AllaHemma skrev 2012-04-24 12:02:40 följande:
    Hoppas det går vägen för dig. Måste vara hemskt att bara vänta och inte kunna göra något eller veta något.
    Ja det börjar gå lite på hjärnan nu måste jag säga. Fick mf i Jan och tänkte att nu är det väl i alla fall min tur, men icke sa nicke......
    Vet inte vad hcg bör ligga på eller hur konstigt det är att det inte stiger super mycket, vet inte heller vad det kan beror på, har ju inte ont och blöder inte så hoppas på att slippa en massa konstigheter.........
  • Tjingeling77

Ja har gogglat på det men det visar så stor spänning på nivån.
    Tror bara det går att jämföra med det värde man har själv och hur mycket det ökar för att det ska vara normalt.

Tittar man på tabellerna tror jag att jag ligger innanför det man ska men att nivån inte har ökat tillräckligt mycket från det ena provet till det andra.

Tack för att du peppar:)

• Tjingeling77

Hej jiie,
    Tack har tittat på den innan och om jag räknar från min sista mens ligger jag inte så bra till. Hade ett mf i jan så min mens har dock inte varit riktigt som den ska. Om jag räknar från ca ägglossning så ligger jag som sagt innanför de värdena men det har inte stigit så mycket som det borde gör. det ska ju dubblas var annan eller tredje dag och då borde mitt ligga på det dubbla mot vad det gör nu så känns verkligen inte som detta går vägen....... bläääääää.

Men vad kan det vara om det nu inte är en ok graviditet???? har ju inte ont eller blöder..

• Tjingeling77
    AllaHemma skrev 2012-04-24 12:42:46 följande:
    Ah! Det va den jag menade. Hittade den inte när jag googlade.. 

Hoppas du får besked snart Tjingeling. Oavsett vad så är det alltid hemskt jobbigt att leva i ovisshet. Sen hoppas vi naturligtvis på ett bra besked.  
    tack!
  • Tjingeling77
    AllaHemma skrev 2012-04-24 12:49:03 följande:
    Jag vet inte hur pass individuellt det är med stegringen, men jag har fått för mig att jag är "seg i starten". Alla mina graviditeter har jag fått symptom som illamående i v 8-9, vilket är ganska sent. Illamående ska ju vara ett tecken på hcg-stegring. Du kanske är lite seg i starten du med?
    hmm kanske det vi får väl se bara så jobbigt att gå och vänta utan att ha en aning om vad som är fel...
  • Tjingeling77

Har gått illa för mig med. Ligger och väntar på operation då dom inte kan hitta själva graviditeten även om jag borde var i V8 nu och jag + fortfarande samtidigt som Hcg stiger. Lycka till till er alla så hoppas jag på att få till det en annan gång. Kram från mig!

• Tjingeling77
    twins08 skrev 2012-04-25 20:57:16 följande:
    Beklagar verkligen Snowflake06 och Tjingeling77. Kramar till er!
    tack tack,
    fick komma hem igen i kväll. dom hade inte tid att operera mig idag då det var så mycket annat. Eftersom jag inte har ont är jag inte någon prio kan jag tänka mig.
    har inte ätit något sen i går kväll kl. 21. så nu är jag HUNGRIG - men inte sugen på något.....
    Ska tillbaka tidigt i morgon igen för att vänta, vänta och vänta på att få opereras och förhoppningsvis få svar på vad som är fel och var den där dumma graviditeten sitter.........

kram kram till er...
  • Tjingeling77

Ville bara titta in och säga hej och se hur ni alla har det:).
    Låter som ni mår bra - härligt.
    Det är nu snart 7 veckor sedan jag opererades för utomkveds - tiden går snabbt. Allt har gått bra och förhoppningsvis är jag oxå back in business snart. Ska på återbesök nästa vecka för att se så cystorna har gått tillbaka dom med. Annars är allt bara bra. Får väl se om vi tänker försöka igen inom det närmsta - vill att kroppen ska läka 100% först.

Ha en härlig sommar och lycka till med era magar.
    Kram

• Tjingeling77
    sweetbird skrev 2012-06-12 12:30:32 följande:
    Tjingeling : önskar er all lycka till med nästa graviditet!!
    Tack :).
  • Tjingeling77
    sweetbird skrev 2012-07-10 13:49:04 följande:
    Det ligger en frisk liten pojke i min mage!!!! Så lycklig! Ska försöka lägga in en bild sen :)
    <3 grattis!!!!
Svar på tråden december bebis 2012