• litenlind

Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!

Jag har den senaste tiden rensat mycket i mitt liv och gjort mig av med saker och mönster som haft negativ inverkan på mig. Nu har jag startat om lite kan man säga, fast utan att vara så drastisk som att skilja mig eller flytta eller så.

Däremot har jag börjat följa en livslång dröm och har äntligen börjat skriva böcker. Jag har börjat träna igen och jag har lagt upp dagarna på ett annat sätt som gör att jag hinner mer och får mer lust att umgås. Det är här det här inlägget kommer in i bilden, för jag inser nu att många av mina kära älskade vänner inte hinner saker på samma sätt och alla är upptagna med sitt.

Eftersom jag är en social människa som älskar möten (tänk vad många möten man är med om i livet egentligen, men så få av dem blir  till något bestående) och att få nya vänner så tänkte jag vara så modern så att jag testar att lägga ut en förfrågan här. Alltså:

Finns det några tjejer i 30-årsåldern (plus minus några år såklart, vi ska inte vara petiga!) i Göteborg som är intresserade av att få nya goa vänner? Som vill träffas för en drink eller två ibland, gå på bio, promenera, shoppa, skvallra, kanske resa nånstans nån gång, eller bara hänga  i trädgården en varm sommarkväll?

Om ni finns så skulle jag bli väldigt glad om ni gav er tillkänna. Kom igen nu så skapar vi ett tight tjejgäng!! 

Allt du önskar kan du få
  • Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!
  • Miss P71

Det e synd att man inte bor i GBG!!! hoppas att du finner nya trevliga vänner att hitta på saker med!!{#emotions_dlg.flower}

• litenlind

Ah, trist! Jag hoppas också på det, livet är för kort för att inte fyllas med vänner och andra trevliga saker

Allt du önskar kan du få
  • Miss P71
    Miss P71 skrev 2012-04-04 10:21:54 följande:
    Det e synd att man inte bor i GBG!!! hoppas att du finner nya trevliga vänner att hitta på saker med!!{#emotions_dlg.flower}

Absolut..håller med dig!!
  • MSörensen

Jag säger också det är synd att du bor i GBG för jag sitter i samma sits fast i Växjö =)

• litenlind

Ahh, inte så himla långt från min mans hemtrakter då. Eller ja, en bit är det ju, men inte sååå långt. Han är från Ljungby.

Hoppas att även du hittar det där goa gänget du söker då  

Skulle ni någon gång ha vägarna förbi Göteborg så hojta så kan vi ju alltid ta en fika eller nåt ändå. Ni vet Samantha (SATC) flyttade ju mååååånga mil från resten av tjejerna och de höll ju ändå ihop

Allt du önskar kan du få
  • MSörensen

Nä det är bara 5 mil till Ljungby så inte så långt nej =)

Inte ofta jag är i Gbg men bara en själv som kan hindra det ;)
    Ledig idag?  

• litenlind

Ja idag är jag ledig. Eller ja, jag har en del skrivande jag ska göra, men har redan kommit rätt långt med det jag ska idag så jag unnar mig en paus

Jo men visst är det så, man sätter ofta upp hinder för sig själv som egentligen är rätt onödiga. Så dumt, men vanans makt är stor. Jag kan ju inte säga att jag är i Växjö så ofta heller, typ aldrig, men det ska vara en fin liten stad efter vad jag förstår? Vem vet, jag kanske kan komma och fika där nån gång om jag ändå är i Ljungby tex?

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Hua vad kallt det är idag!! Jag tillhör inte gruppen av människor som uppskattar kyla. Hellre för varmt än för kallt. Lagom är såklart bäst, man är väl svensk (landet lagom liksom). Det är dock i princip bara när det gäller vädret jag gillar lagom, annars är jag ganska mycket antingen eller och jag gör det mesta till 3000%. Typ. I alla fall om ni frågar min familj.

En sån här dag får jag mest lust att krypa upp i soffan med en kopp te eller varm choklad (evig debatt med  mannen om huruvida det heter "varm chokladmjölk", "varm choklad" eller "varm oboy". Jag röstar på de två sista beroende på om den görs på kakao eller oboy) och se en film eller kanske läsa en bok. Jag har suttit hela morgonen och skrivit på boken och fingrarna domnar nästan bort på tangentbordet. Dags att höja elementen igen?

Allt du önskar kan du få
Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!