• litenlind

Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!

Jag har den senaste tiden rensat mycket i mitt liv och gjort mig av med saker och mönster som haft negativ inverkan på mig. Nu har jag startat om lite kan man säga, fast utan att vara så drastisk som att skilja mig eller flytta eller så.

Däremot har jag börjat följa en livslång dröm och har äntligen börjat skriva böcker. Jag har börjat träna igen och jag har lagt upp dagarna på ett annat sätt som gör att jag hinner mer och får mer lust att umgås. Det är här det här inlägget kommer in i bilden, för jag inser nu att många av mina kära älskade vänner inte hinner saker på samma sätt och alla är upptagna med sitt.

Eftersom jag är en social människa som älskar möten (tänk vad många möten man är med om i livet egentligen, men så få av dem blir  till något bestående) och att få nya vänner så tänkte jag vara så modern så att jag testar att lägga ut en förfrågan här. Alltså:

Finns det några tjejer i 30-årsåldern (plus minus några år såklart, vi ska inte vara petiga!) i Göteborg som är intresserade av att få nya goa vänner? Som vill träffas för en drink eller två ibland, gå på bio, promenera, shoppa, skvallra, kanske resa nånstans nån gång, eller bara hänga  i trädgården en varm sommarkväll?

Om ni finns så skulle jag bli väldigt glad om ni gav er tillkänna. Kom igen nu så skapar vi ett tight tjejgäng!! 

Allt du önskar kan du få
  • Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!
  • litenlind

Hörni, gillar ni film? Har ni några bra filmtips i så fall?

Själv älskar jag film och går väldigt gärna på bio. Nu var det länge sen sist, men periodvis går jag ofta, tycker det är ett rätt bra nöje. Jag gillar flera olika typer av film, men har inte så mycket till övers för skräckfilmer eller rena splatterfilmer. Många väldigt bra filmer är lite så där djupa och tragiska egentligen, men jag kan ha svårt för att se dem eftersom jag blir så otroligt påverkad av dem. Kan fundera och sörja i flera dagar över en sorglig eller hemsk film jag sett. Men i den genren är ju Last king of Scottland, Blood dimond, Babel, Benjamin Button och andra otroligt bra. Men som sagt, jag ser hellre lite lättare och ljusare filmer.

Favoriter om vi ska se det ur ren underhållningssynpunkt är SATC-filmerna, Mamma Mia, Sagan om ringen-triologin, Oceans eleven-filmerna, Inception och andra liknande filmer.

Det är ju typiskt filmväder nu, därför denna utläggning

Allt du önskar kan du få
  • Tååtan

Hehe jag å min sambo brukar ibland leta upp B filmer å skratta lite. Den senaste F-filmen är Sandsharks. Hehe. Brooke Hogan är med i den. Men bucky Larsen, born a star (kan vara superstar) den var rolig!

• litenlind

Wow, hajar som kommer upp ur marken, heavy stuff Var får folk allt ifrån??

Bucky Larsen, born to be a star har jag inte sett. Är den sådär pinsam så man sitter med skämskudde?

Jag såg nyligen The boat that rocked, troligen som sista människan på planeten. Tyckte den var rätt bra faktiskt.

Annars tycker jag det är dåligt med bra nya filmer just nu. Ingen jag vill se på bio nu, det tillhör det ovanliga. 

Allt du önskar kan du få
  • Tååtan

Har så sjukt tråkigt!!!!!!! Haha ja hajar i sanden är bad ASS. Bucky Larsen är sjukt störd. Haha den är rolig. Låg å garvade hela filmen sådär pinsam och obekväm men bucky fattar liksom inte helt 100. Idag är en dag då man ska kolla film å umgås inne, men har bara känsla av ensamhet just nu. Vart hemma med sambo hela påskhelgen och nu jobbar han och jag börjar i morgon så är bara jätte ensam buuuhuu. Haha.

• litenlind

Men bu, att känna sig ensam suger. Det är en sak med vald ensamhet, men att känna sig ensam är en annan grej.

Jag håller med dig, nu skulle man suttit med uppdukat bord och en hel hög med filmer på lager och så kan man skratta och prata om karaktärerna tillsammans

Vi får fixa en date snart så har vi alltid varandra att ringa sen om vi känner oss ensamma

Jag kom just på en annan sak som det här är en perfekt dag för: Att sitta tillsammans med vänner och planera en resa tillsammans! Titta i kataloger osv. Härligt!

Allt du önskar kan du få
  • Tååtan

Jo men sambon skulle inte bli så glad om jag följde med till jobbet ;) bakar lite nu å hoppas på att mannen kommer hem med färska jordgubbar så jag också har nått att mumsa på! Vad skriver du för bok?

• litenlind

Hehe, hemligt än så länge... Men det är en ungdomsbok, den jag håller på med just nu.

Färska jordgubbar låter mumma.

Allt du önskar kan du få
  • litenlind

Allt väl idag? Fint väder och allt.

Jag har varit fastkedjad vid datorn hela dagen. Har skrivit färdigt ett par kapitel till och gjort en massa research.

Känner nästan för att grilla en sån här kväll, men det får vänta tills imorgon.

Allt du önskar kan du få
  • Tååtan

Jobbat 7-17 något trött nu. Bakat en jäkla massa Cupcakes och langat en massa kaffe på Da matteo och Cupcakes and more

• Tigerbalsam

Hej! Vilket bra initiativ. Jag skulle inte heller tacka nej till nya vänner. Jag är 31 år och bor i centrala gbg tillsammans med man, dotter och hund.Är relativt nyinflyttad i Gbg, så jag har inte hunnit få ett jättestort  kontaktnät. Nu är jag föräldraledig med min nyfödda dotter. Då blir det extra påtagligt att man saknar vännerna i min hemstad och behovet av att skaffa nya här blir större.

Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!