• Loreena

Gravid - Mitt hår är katastrof!!

Förra graviditeten var mitt hår blankt, fint och tjockare än någonsin. Jag såg fram emot samma fina hårväxt den här graviditeten men där bedrog jag mig. Nu är håret platt, tunt, elektriskt, livlöst och ja.. tunnare än någonsin! Jag som alltid haft tunt hår, men som dolts av ett fint självfall har nu katastrofalt tunt hår. Vad ska jag göra? Kosttillskott? Kan man käka Priorin som gravid? Om jag dessutom kommer att fälla hår som jag gjorde förra gången jag ammade så vet jag inte vad jag gör.
    HJÄLP!

Ps. Jag väntade en pojke sist, och väntar en pojke den här gången också så det är inte det.

• Svar på tråden Gravid - Mitt hår är katastrof!!
  • Karin 780

priorin ska du inte äta, jag kollade det eftersom mitt hår bara ramlar av. Förmodligen kan man inte göra något annat än att försöka äta mycket B-vitamin som är bra för håret....

• Levalivetmedbarn

jag har testat priorin Usch och blev bara av med pengar. Mitt hår är tunt och hemskt efter barnen men har börjat med Original Silicea kapslar efter rekomendation på apotek. Jag har fått fullt med små nya hårstrån så det känns jätte skoj om jag äntligen hittat nått som funkar Skrattande. Läste att det funkar om man ammar och är gravid. Mina naglar har oxå blivit bättre. B-vitamin såg jag heller inget resultat av tetade i 6 månader.

Jag testar även puder att ha i håret för mer volym och det är oxså bra. Skum tynger bara ner.  

Lycka till 

Svar på tråden Gravid - Mitt hår är katastrof!!