• ALLIEVERDO

Brännande utslag på insidan av låren och även ovanpå..?

Hej, jag är gravid i v21 och det behöver ju inte ha något med detta att göra egentligen, men just pga att jag är gravid så blir jag ju extra orolig när något ovanligt händer med kroppen, så det inte är skadligt för bebisen,

Iaf, här om dagen upptäckte jag röda små utslag på låren..va osäker på om det va det eller om det blivit av att jag suttit med bara ben på datastolen.. men men.
     Det va borta nästa dag.
    Men nu helt plötsligt så kom jag hem efter varit och handla och kände att det sved/brände på insidan av låren när jag gick. kollade och har full med röda små utslag där också¨. gör ont när benen stöter ihop och man känner det svider allmänt också. inte kliar än dock.
    Har märkt nu efter ca halvtimme att det börjar komma lite på ovansidan av låren också, men svider inte än.. vad kan det vara?     
  • Svar på tråden Brännande utslag på insidan av låren och även ovanpå..?
  • Karin 780

jag vet inte vad det är, en jag har något liknande. Irritation på insidan av låren, jag har fått bötja sova med leggings, för det gör så ont när de kommer åt varann. Jag är gravid i v 18...

• Dullidutt

Men... Sådana fick ju jag med nu i veckan. Jag trodde det var gravidjeansen som var preparerade med något jag inte tålde. Mina utslag satt också på insidan av låren, men precis ovanför knäna och en bit upp, så inte där låren går emot varandra. Vet inte alls vad det är, men brände gjorde det och försvann gjorde det också.

• blomkruka

Jag har oxå så! Men jag tycker det hänger ihop med mina gravidjeans oftast, då blir det värre. Det ser nästan ut som en hormonrand på insidan på låren efter sömmen. Jag visade det för min bm förra graviditeten men hon kunde inte svara på vad det var.

• Reflexa1

Det här har jag fått på hela min mage. Flera ggr. Det dök alltid upp efter en arbetsdag på jobbet. Om det kan vara stress eller värmeutslag, det vet jag inte. Doktorn visste inte vad det var. Han sa bara att jag skulle komma tillbaka om det kliade.

• mahlin83

Jag har en jätte bra salvor/hudkrämer att tipsa om då. En som är svalkande och klådstillande, samt en som är mer för torr/eksem hud. Så beroende på vad ni anser vara "problemet" hör av er i PM så ska jag berätta mera.

• Reflexa1

Det är värmeutslag, fick det konstaterat. Jag har klåda fortfarande, men nu precis under magen, där det inte kommer in någon luft. Barnmorskorna har rekommenderat mig att lägga potatismjöl där.

Svar på tråden Brännande utslag på insidan av låren och även ovanpå..?