• Alicias

Vad heter godis klubban??

Jag har fått gravid cravings efter en klubba som jag minns väl från barndommen. Den fanns i olika färger & smaker, tex lila - viol osv. Inuti klubban är det något surt och syrligt som har en lite sträv konsistens. 

Vet ni vilken jag menar?

Fyrkantig liten klubba med färg/smak utanpå och vitt "skrovligt" i mitten. Är SÅ sugen på dessa men har ingen aning om var de säljs eller vad de kallas?!

• Svar på tråden Vad heter godis klubban??
  • Loojsen

Åååh jag vet vilken du menar!! Men fasiken, vet inte vad dom heter... Minns den med Colasmak bäst! Kolla i småkiosker, vet att jag brukar se titt som tätt :)

• Ema86

vet vad du menar.

gott gott.... vad dom heter - ingen aning tyvärr.... inte heller sett till några på många år.

tipset är dock att leta i små godisbutiker, eller mindre affärer.. dom brukar ju ha lite kul.     

• Alicias

Hittade en bild! 

Har varit runt i varenda godisbutik i stockholm nu känns det som och frågat men inte hittat och ingen fattar vad man menar. Har inte ätit dessa på mååånga år men fick sånt sug, haha!

• Toxiclady

Åhhh, jag äslkade dom klubborna när jag var liten. Viol och Cocos var godast....
    Kolla in din lokala videoaffär som även säljer godis, chips och dyl....Dom brukar ha....Annars är kiosker och minilivs som drivs av (förlåt!) invandrare ett säkert kort oxå...

• principessan

Citygross har inte storpack? Kolla där.

• Theessan

Bästa klubborna som finns! På godisaffären i staden jag bor har dom tagit in dom på min begäran :)

• Alicias
    Theessan skrev 2012-04-04 19:52:19 följande:
    Bästa klubborna som finns! På godisaffären i staden jag bor har dom tagit in dom på min begäran :)
    Va? vad orättvist! Tungan ute vilken stad bor du i?
  • Alicias
    Mama Mia skrev 2012-04-04 19:52:35 följande:
    Jag vet att jag har sett i storpack nånstans, men minns inte var...
    ååh.. kom på!! haha
  • Sommarpresent

Åh, dessa supergoda klubbor som fanns i alla regnbågens färger. Är dom verkligen så svåra att få tag i? Måste ge mig ut på jakt... Blev sugen jag med nu.

• Cupcake81

Axfood säljer sådana i storpack tror jag. Kolla in deras hemsida. Måste vara företagskund dock..

• GulTussilago

På tal om klubbor.. kommer ni ihåg de där små runda avlånga? Ganska meningslösa men goda!
    (när vi var små gick vi runt och slickade på varsitt grässtrå, (timotej) som såg ungefär likadana ut..dock inte riktigt samma smak )

Blev också sugen på de fyrkantiga nu!

• mjupp

ååh blev helt salig i denna sida med så mycket smarrigt =P

• gullehjärtat

Dom klubborna är så goda :) Men minns inte vad dom heter.. Inte sett dom på länge heller

• Jolines mamma

Klubbor från tillverkaren welch.

Svar på tråden Vad heter godis klubban??