• Rebecca 215

Innehåll i babyoljor

Hej Jag är fast i djungeln med babyoljor, vill absolut inte ha restprodukter av bensin som det verkar finnas i alla billiga varianter som Johnson&Johnson, Natusan m.fl. Tittade in på Apoteket Hjärtat eller vad det nu heter och hittade Hjärtats Babyolja Oparfymerad. Den såg rätt bra ut, ingredienserna var Glycine Soja Oil, Olus Oil, Tocopherol. Ser ut som om den är bra, men ville höra med er om ni hört talas om dessa ämnen och om oljan i du tur är bra Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Innehåll i babyoljor
  • Sandyfication

Går lika bra att använda vanligt rapsolja som du köper i mataffären, då slipper man fundera på restprodukter och det är även billigare i längden

• Fridayyy

Rapsolja använde jag med, det ska ju vara godkänt för invärtes bruk.

• IdiotPrayer

INGA badoljor/oljor för bebisar är i princip bra, de flesta innehåller ngn mineraljolja. Mitt absolut bästa tips som badolja är mandelolja, som finns på både apotek o hälsokost. Det är en mild, lagom fet olja som är i princip doftfri/väldigt mild doft. Rapsolja,olivolja etc tycker personligen inte om när det gäller bebisskötseln.
    Brukar även smörja ngn droppe mandelolja direkt på bebisens hud om hen är torr  

• IdiotPrayer

fast, just den oljan från apoteket hjärtat verkar ju helt okej; sojaolja, rapsolja och E-vitamin typ. men som sagt, mandelolja enbart funkar super!

• Blgebo

Jag använder Weledas babyolja. Den tycker jag är bra, och innehåller ingen mineralolja.

• IdiotPrayer

ja, weledas produkter är skitbra (älskar deras zink-salva) men dyrare än mandelolja tex...

• Blgebo
    IdiotPrayer skrev 2012-04-05 21:50:49 följande:
    ja, weledas produkter är skitbra (älskar deras zink-salva) men dyrare än mandelolja tex...
    Den är ju helt fantastisk! Röd rumpa - smörjer in på kvällen-nästa morgon inte ett spår av rödhet!
  • IdiotPrayer
    Blgebo skrev 2012-04-05 21:52:32 följande:
    Den är ju helt fantastisk! Röd rumpa - smörjer in på kvällen-nästa morgon inte ett spår av rödhet!
    jag veeeet! *älskar* Finns inget som slår den. Sen kan folk hålla på o badda med bröstmjölk eller natusans skit bäst de vill, Weledas e bäst!
  • Blgebo
    IdiotPrayer skrev 2012-04-05 21:54:27 följande:
    jag veeeet! *älskar* Finns inget som slår den. Sen kan folk hålla på o badda med bröstmjölk eller natusans skit bäst de vill, Weledas e bäst!
    Jupp! Och min BM på mödravården delade ut prover till mig när jag väntade första barnet - så glad för det! annars vet jag inte om jag "hittat" den produkten... Det är ju en djungel!!
Svar på tråden Innehåll i babyoljor