Inlägg från: IdiotPrayer |Visa alla inlägg
  • IdiotPrayer

Innehåll i babyoljor

INGA badoljor/oljor för bebisar är i princip bra, de flesta innehåller ngn mineraljolja. Mitt absolut bästa tips som badolja är mandelolja, som finns på både apotek o hälsokost. Det är en mild, lagom fet olja som är i princip doftfri/väldigt mild doft. Rapsolja,olivolja etc tycker personligen inte om när det gäller bebisskötseln.
    Brukar även smörja ngn droppe mandelolja direkt på bebisens hud om hen är torr  

• IdiotPrayer

fast, just den oljan från apoteket hjärtat verkar ju helt okej; sojaolja, rapsolja och E-vitamin typ. men som sagt, mandelolja enbart funkar super!

• IdiotPrayer

ja, weledas produkter är skitbra (älskar deras zink-salva) men dyrare än mandelolja tex...

• IdiotPrayer
    Blgebo skrev 2012-04-05 21:52:32 följande:
    Den är ju helt fantastisk! Röd rumpa - smörjer in på kvällen-nästa morgon inte ett spår av rödhet!
    jag veeeet! *älskar* Finns inget som slår den. Sen kan folk hålla på o badda med bröstmjölk eller natusans skit bäst de vill, Weledas e bäst!
  • IdiotPrayer

Ja. Önskar fler kunde få upp ögonen för Weledas produkter, och öht alternativ till butikernas. Natusan etc marknadsför sig ju som det enda rätta om en vill få sin bebis att må bra, och "ger inget alternativ", men produkterna innehåller läskigt mycket skit. 
    Men, nu har vi ju fullkomligt kapat tråden, så jag avslutar här:-P 

• IdiotPrayer
    Rebecca 215 skrev 2012-04-10 11:15:30 följande:
    Tack för alla tips, jag vet att Weledas produkter är ruskigt bra, men de är så fruktansvärt dyra. Mandelolja har jag nu på mig själv, riktigt bra Men jag tror faktiskt att jag ska ge Apoteket Hjärtats Babyolja ett försök, kostade endast 29kr och verkar inte innehålla parrafinum liquidum som är restprodukt av bensin eller som ni skrivit mineralolja och parabener. Men Weledas zinkkräm kanske jag kan köpa mig, köpte inotyol från Apoteket, men Weledas är alltså bättre mot irriterad hud?
    Puffar fortfarande för mandelolja på bebisen
    och JA!!Weledas zink salva är bäst! Inotyolen är i mina ögon (två barn hittills) värdelös. Kladdar,går inte in i huden och hjälper inte ett skit. Finns andra zinksalor åxå, men köp weledas! Oavsett priset så är den värd vartenda öre,och den är DRYG. Vi köpte vår för kanske fem månader sen snart och har knappt använt hälften! 
Svar på tråden Innehåll i babyoljor