• Yosa

Varmaste på kanarieöarna i feb-mars? Fuertventura? Varmats i Europa?

Någon som  vet på kanarieöarna som det är varmast i februari-mars? Är det Fuertventura?

Vart är det varmast i Europa i februari-mars? 

(Någon som har restips och bolagstips till Fuertventura om det är varmast??)  

• Svar på tråden Varmaste på kanarieöarna i feb-mars? Fuertventura? Varmats i Europa?
  • FruStolpe

Gran Canaria och då nere i söder...Puerto Rico skulle jag säga. Alltid varmt/hett och sol där.

• FruStolpe

Fuerteventura och Lanzarote är dessutom väldigt blåsiga. Vackra men blåsiga.

• Yosa

Så du tror att man istället ska söka resor till Puerto Rico i februari-mars istället för Fuerteventura eller Lanzarote?

Har bokat resa till Bahia Feliz (GC) i oktober. Det ligger ganska nära Puerto Rico va eller är jag helt ute och cyklar? Får kolla det på google maps.

• FruStolpe
    Yosa skrev 2012-04-06 17:56:17 följande:
    Så du tror att man istället ska söka resor till Puerto Rico i februari-mars istället för Fuerteventura eller Lanzarote?

Har bokat resa till Bahia Feliz (GC) i oktober. Det ligger ganska nära Puerto Rico va eller är jag helt ute och cyklar? Får kolla det på google maps.

Ja, är man ute efter värmen så ska man nog välja Puerto Rico. Bahia Feliz ligger väldigt nära så det är godkänt det också.
  • Yosa

men kära nån hur tänkte jag nu?????? Tänkte  inte alls Puerto Rico  när du skrev det......tänkte på nåt helt annat. Öster om bahia felix.....sorry!

• Yosa
    FruStolpe skrev 2012-04-06 17:58:20 följande:
    Ja, är man ute efter värmen så ska man nog välja Puerto Rico. Bahia Feliz ligger väldigt nära så det är godkänt det också.

okey jag tänkte på nåt precis intill bahia Feliz. Vi öknen...hm vad heter dte nu då....

men såg på google maps att   Puerto Rico ligger lite längre bort. Mer åt östkusten. Får kolla tempen där. bahia feliz har bara ca 21 grader dagtid i feb-mars och det känns för varmt 
  • FruStolpe
    Yosa skrev 2012-04-06 18:00:49 följande:
    okey jag tänkte på nåt precis intill bahia Feliz. Vi öknen...hm vad heter dte nu då....

men såg på google maps att   Puerto Rico ligger lite längre bort. Mer åt östkusten. Får kolla tempen där. bahia feliz har bara ca 21 grader dagtid i feb-mars och det känns för varmt 
    Det är ca.20min mellan bahia feliz och puerto rico.
    Vi kom hem från puerto rico  25 januari och under våra två veckor där hade vi 25-28grader varmt. Underbart! Är det sol jag är ute efter åker vi alltid till puerto rico. Solen skiner ALLTID där. Bodde en gång i Playa del ingles där och det var mera mulet och blåsigt. Min moster bodde då samma dagar i puerto rico och dom hade sol heeeela tiden. Så vi åkte så gott som alla dagar nr till deras hotell istället.
  • Yosa

enligt fritidsresors sida så har puerto rico bara 21 grader i februari-mars

• FruStolpe
    Yosa skrev 2012-04-06 18:07:59 följande:

enligt fritidsresors sida så har puerto rico bara 21 grader i februari-mars

Visar samma för januari. Jag har inte varit där en gång som det skulle ha visat under 25 grader på mätaren. Men ja, man kan ju inte garantra nånting. Vill du ha riktigt varmt är väl Thailand, mexico eller likande bäst.
  • Yosa
    FruStolpe skrev 2012-04-06 18:11:43 följande:
    Visar samma för januari. Jag har inte varit där en gång som det skulle ha visat under 25 grader på mätaren. Men ja, man kan ju inte garantra nånting. Vill du ha riktigt varmt är väl Thailand, mexico eller likande bäst.

men det låter ju jättebra!! Ska kolla Puerto Rico ännu mer. Vilket bolag åkte ni med? Vi har varit väldigt nöjda med Fritidsresor :)
  • Deiia

Jag har varit på både Lanzarote och Fuerteventura och det har varit kallt och blåsigt. Bästa stället på dessa öar är Playa Blanca på Lanzarote, där det ofta är sol och ganska vindstilla.

Förra året åkte vi till Puerto Mogan på södra Gran Canaria och det var VARMT , Dock kallt i vattnet, men ingen blåst och svensk sommarvärme. Mysig liten by och vi var väldigt nöjda med vår semester.

• FruStolpe

Vi brukar boka allt själva via nätet. Hotell från booking.com och flyg där vi hittar billigt. De gånger vi bokat via bolag har det varit Fritidsresor...eller finnmatkat då som det heter här i Finland.

Svar på tråden Varmaste på kanarieöarna i feb-mars? Fuertventura? Varmats i Europa?