Inlägg från: Anonym (=O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (=O)

Hur länge lyckades ni dölja magen?

Hej!

Jag och min man tänkte börja med bebisbakning i maj, men man kan ju inte avstå från att surfa runt här och kolla på alla fina gravida... Gravid Skrattande Men... Många verkar ju få rätt stora magar redan i v 7-8, pga svullnad osv. Och jag är en person med mkt integritet och gillar att göra saker på MITT sätt. Flört Därför undrar jag hur länge ni lyckades hålla er graviditet hemlig, kunde ni liksom "klä ner" magen så den inte syntes?? Jag vill absolut inte berätta för ngn förrän jag passerat de känsligaste veckorna och tryggt hamnat i v 13-ish.

Hur gjorde ni? Var ni t o m tvungna att avstå från div tillställningar för att ni visste att magen skulle väcka uppmärksamhet? Jag vet att det är väldigt individuellt och jag hoppas att min kula kommer vara lite av det hemligare slaget. Kommer lätt att satsa på empireskurna blusar osv, som är fladdriga... hahah. Funderar på att börja med det även innan det syns, för att vänja omgivningen vid klädvalen.Cool 

So tell me, hur länge funkade det för dig att vara "hemligt gravid"?  

• Svar på tråden Hur länge lyckades ni dölja magen?
  • Anonym (=O)

Tack för era svar! Glad Förstår absolut att det beror på hur man ser ut sen innan. Är inte helt platt, har kanske fem kg för mkt på kroppen så om jag har tur så bäddas det liksom in där på ett fint sätt... Hahah.

Började bara fundera över hur vanligt det var egentligen med att få mage så fort. Sen beror det väl på hur man bär kroppen oxå kan jag tänka, om man svankar mkt osv...

Jaja. Den dagen den GLÄDJEN! Tack för alla svar, ha en fin påsk! {#emotions_dlg.flower}   

• Anonym (=O)

Jag är absolut inte ngn superfit människa men tränar fem-sex dgr i veckan och har på senare tid ökat på just mag- och bålträningen, tänkte att en stabil bål både gömmer magen lite samt även hjälper till när man bär på extra tyngd och kanske påskyndar återhämtningen.

Tänkte oxå att just A-linjeformade kläder hjälper lite, men om allt går vägen så kommer jag börja få mage i sommar/mot sensommaren och då blir det svårare att dölja... För att man helst av allt vill gå naken i högsommarvärme. Skrattande

Lovva, jag upplever samma. Gifte mig för inte så länge sen och folk börjar bli lite svåra på jobbet... Frågor, frågor, frågor. Fräser snart ngt osnyggt svar för att få vara ifred. Undrar varför folk tror att man redan ÄR gravid eller tillverkade en bebis på bröllopsnatten? Och vad har de med den saken att göra? Flört

Men nu ser jag på era svar att det varierar kraftigt, jag ska inte snöa in på alla bilder jag ser här då de bara är en bråkdel av verkligheten. Tack fina människor som tagit er tid! Solig  

• Anonym (=O)

Tack snälla för alla svar! Jisses vad jag längtar... Snart är det min tur!

Svar på tråden Hur länge lyckades ni dölja magen?