• Lallamen

Hur länge lyckades ni dölja magen?

Med vår näst äldste ville jag inget säga förrän efter ett stort UL i v. 18 så jag använde lösa kläder och gick nog lite kurigt och såg till att dölja. Samma dag som vi varit på UL skulle vi ha kräftskiva för hela släkten för att fira min och syrrans födelsedagar. Vi höll på och lagade mat och grejade hela dagen och en kvart innan festen gick jag upp och satte på mig en tajt mammaklänning. 
    Min mamma, syster och svägerska höll på att svimma när jag kom ner fem minuter senare med en riktigt rejäl gravidmage. Det var fantastiskt kul

Som du redan tänkt på - börja redan nu att välja kläder som kan dölja en liten mage. Mycket möjligt att en del kommer börja fundera då, speciellt om du brukar ha tajtare kläder, men då hinner de förhoppningsvis vänja sig vid din nya klädstil innan det faktiskt finns något att dölja. 
    Ingen har vetat om mina graviditeter förrän i vecka 12-14 och då har de fått veta för att vi valt att tala om det trots att jag blivit ganska stor på en gång. Jag tror att vill man dölja det så går det oftast väldigt bra. Det som kan vara svårast är nog förr att dölja illamående eller att man plötsligt blivit sjukt kvällstrött

Svar på tråden Hur länge lyckades ni dölja magen?