• SilverWoman

När du lägger upp en bild och döper kortet för "Familj", är ni då 3 personer på fotot eller är ni 5 (sambos barn inräknat)?

HYPOTETISKT:
    Du träffar en man/kvinna som har barn sedan tidigare. Ni inleder ett förhållande och senare blir sambos. Saken är att din nya sambo har varannan vecka sina två barn från det förra förhållandet. Ca två år senare får ni ett gemensamt barn.
    Du gillar att uppdatera nya barnets bilder på en hemsida (t.ex. facebook, twitter, blogg osv) så att alla kan se hur fin ert barn är. Din sambos dotter brukar besöka sidan också. När du lägger upp en bild och döper kortet för "Familj", är ni då 3 personer på fotot eller är ni 5 (sambos barn inräknat)?Obestämd

Pojken är 6 år och flickan 10 år (om det har betydelse).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När du lägger upp en bild och döper kortet för "Familj", är ni då 3 personer på fotot eller är ni 5 (sambos barn inräknat)?
  • rödtopp

klart att alla ska vara med på bilden! Hela familjen

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • La Lola

Såklart är alla familjemedlemmar med på bilden (5 st)!
    Allt annat vore otänkbart för min del.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • daddybear

skönt och se att alla hittills skrivit Alla 5 tyvärr lär det ändras snart när dom rabiata "det är fan inte mina monster" människorna vaknar såhär på långfredangen

• SilverWoman
    daddybear skrev 2012-04-06 09:02:52 följande:
    skönt och se att alla hittills skrivit Alla 5 tyvärr lär det ändras snart när dom rabiata "det är fan inte mina monster" människorna vaknar såhär på långfredangen
    kan vara så. Jag röstade också på 5 men vet att alla tycker inte så men kul att se vad som röstas här på familjelivSkrattande
  • Virriga Vera

Inte något av dina alternativ. På fotot kan det vara allt från 1 person till hur många som helst. Våra familjefoto har olika många personer på dem beroende på när, var och vem som var närvarande vid foto tillfället.

• SilverWoman
    Virriga Vera skrev 2012-04-06 09:07:34 följande:
    Inte något av dina alternativ. På fotot kan det vara allt från 1 person till hur många som helst. Våra familjefoto har olika många personer på dem beroende på när, var och vem som var närvarande vid foto tillfället.
    1 person är inte "familj".
  • Virriga Vera
    SilverWoman skrev 2012-04-06 09:12:40 följande:
    1 person är inte "familj".
    Så ett foto på enbart min dotter kan inte läggas i ett album kallat familj? Var tycker du att jag skall lägga det fotot?
  • Subtilia

Hade jag tänkt mig in i detta så hade jag nog velat svara "både ock" för det är ju även familj utan de andra två barnen men även familj med dem.

• SilverWoman
    Virriga Vera skrev 2012-04-06 09:16:14 följande:
    Så ett foto på enbart min dotter kan inte läggas i ett album kallat familj? Var tycker du att jag skall lägga det fotot?
    jag pratar inte om album i trådstarten. Jag pratar om en familjebild, bilden (fotot) du döper till "familj".
Svar på tråden När du lägger upp en bild och döper kortet för "Familj", är ni då 3 personer på fotot eller är ni 5 (sambos barn inräknat)?