• Anonym

Bonuspojken stjäl min flickas blöjor

Säkert ren nyfikenhet.
    Kan vara sexuellt, han är väl på g gällande puberteten.

Låt detta stanna mellan dig och pojken. Fortsätter problemet får du väl "hota" med det bara för att få ett stopp.

• Anonym

men vilka konstiga svar i den här tråden då...

att en 12åring har ev sexuella tankar är inte konstigt alls då han snart är tonåring.
    Att han knycker blöjor känns möjligen lite ovanligt men "man tar vad man kan". Han är så ung så han vet kanske inte om så mycket men blöjor kan han hitta. Detta var nåt han kom på att han kunde ta, kanske ger det honom nån viss sexuellt kick och det kommer säkert mogna och ta sig lite mer "vanliga" tonårsuttryck sen. Eller så tyckte han helt enkelt att det var en smidig lösning om han nu möjligen haft dem på sig för att onanera.

Vad gör man åt saken då? Tja, du har ju pratat med honom så jag föreslår att du fortsätter göra det, så gott han nu vill prata om saken, man kan ju förstå att han tycker det är pinsamt. Det viktiga är bara att inte skuldbelägga honom på nåt sätt. Är detta nåt sexuellt så ska han inte börja sitt liv med skuldkänslor på området.

Det skulle kanske också kunna handla om att han helt enkelt tycker det är skönt att ha dem på, men han är så stor så han förstår att han inte "borde" tycka det och smyger med det.

• Anonym

Men snälla nån....
    Fetischer? Onanera i blöja? Kom igen....suck.. 

Nu finns det ju nåt som heter pubertet och ofrivillig sädesuttömning.
    Jag hade gissat att det kanske är det han drabbats av då han sover och då försökt lösa problemet på ett i hans ögon smidigt sätt.

• Anonym

Suck vad är det med vissa föräldrar? Min första tanke skulle vara att han kissar på sig eller nattlig sädesutömning som den lilla pojken försökt lösa på egen hand. Han behöver förstående vuxna omkring sig och inte vuxna som skriker och skäller ut honom. Om pappan är knäpp så hoppas jag att du kan vara klok nog och prata med honom om att det kan bli blött i sängen på natten och att det är helt normalt. Om det är kiss(en då borde det kanske vara större mängder? Borde han få träffa en läkare. Kan du ringa mamman och prata?

• Anonym

Detta är nog inte helt ovanligt, för för nåt år sen fanns det en exakt likadan tråd med en kille som stal och gömde blöjor i garderoben...

• Anonym
    Anonym (Nilla) skrev 2012-04-09 08:09:26 följande:
    Säg till honom att "nu ska vi ta på dig en blöja till natten" så får du se om han vill ha den.

Men lägg ner! Det kanske är en kul fantasi i din värld men i verkliga livet är det ett övertramp att vara så distanslös mot ett äldre barn vare sig han gillar blöjor eller ej!
  • Anonym
    Millicent skrev 2012-04-11 10:47:49 följande:
    Men den texten handlade ju knappast om 12-åringar... Att 12-åringar regredierar såpass att att de vill ha blöjor i kraft av regressionen får man nog betrakta som väldigt ovanligt.
    Håller med! detta med att leka hobby psykolog blir lite väl fjompigt ibland från fl mammor.
    Pojken är 12 år! En 12 åring reagerar inte som en 3 åring.
    Själv skulle jag nog förbannad om han bara hade snott dem, men då han faktiskt använder dem så känns det som en annan grej, jag hade precis som ts blivit mer fundersam än arg. Att det skulle vara sexuellt är inte nödvändigt, men betydligt mer troligt än att han regrederar. Han är precis i blomstrande puberteten och han har hormoner som rusar i kroppen vilket kan vara förvirrande och då är det ju jätteviktigt att han får behålla sin integritet.
  • Anonym
    Anonym (Nilla) skrev 2012-04-11 08:53:11 följande:

"Det stora barnet vill ha all den där mysiga omvårdnaden som det lilla syskonet får som det blir påmint om när det ser föräldrarnas beteende mot det lilla barnet och som det också en gång vet att hon/han har fått. Den psykodynamiska teorin kallar tillbakagången för regression och menar att det är en försvarsmekanism för att slippa bli medveten om något som oroar en.

Ett större barn kan tänkas vara trött på att få höra att det är stort och skall ta ansvar för än det ena än det andra och återvänder då till ansvarsfriheten som det lilla barnet ofta har genom att "bli bebis" igen. Det kan vara i situationer med potträning, eller i situationer där föräldrarna börjar kräva att barnet äter upp sin mat och klär på sig själv som det stora barnet känner ett behov av att regrediera."

Kanske är så enkelt?

ehh, tror du att 12 åringen är mitt uppe i sin pottträning?? Snälla du, håll det lite åldersadekvat.  texten riktar sig uppenbarligen till barn i småbarnsåldern -1-5 år, inte en förpubertetspojke.
  • Anonym
    Anonym (Nilla) skrev 2012-04-11 13:27:08 följande:
    Jag menar bara att det kan ha psykologiska orsaker precis lika väl som sexuella. Det är väl inte så vanligt med blöjsex på tolvåringar heller?
    Blöj6 är väl inte samma sak som nyfikenhet på sin sexualitet eller nyfiken hur det känns att bära en blöja runt det privata. det är ju inte antingen en regrederande småbarn eller en blöj6 fantast. Om det nu skulle handla om detta, men det är ju uppenbart för mej iaf att han är nyfiken, behöver inte betyda sexuellt men som jag skrev så är det nog betydligt troligare än att han regrederar som ett småbarn gör.
  • Anonym
    Anonym (Nilla) skrev 2012-04-11 13:51:33 följande:
    Nyfiken på att känna hur det känns att ha en blöja runt det privata? Är inte det sexuellt då?
    Mycket möjligt! Men troligare än att en 12 åringen regrederar.
  • Anonym

nej, det behöver det väl inte vara, det räcker väl med nyfikenhet hur det känns att ha blöjor, det behöver inte ens vara sexuellt.

• Anonym
    Anonym (DL) skrev 2012-05-05 17:51:53 följande:
    Sofia, du tror inte han vill ha det igen då? Fråga om han vill att du ska ta på honom en blöja till natten också? Säg att det inte är några problem om han vill det.

Hoppas du skojar? Varför skulle hon sätta på en 12 åring blöja? Ifall han tänder på blöjor så är det hans högst privata sak...inget han ska dela med sin bonusmamma.

Min bonuspojke ville att jag skulle låtsas som att jag bytte blöjor på honom när jag bytte på hans lillebror. Jag förstod att det i hans fall rörde sig om att han ville jag skulle pyssla med honom och ge honom kärlek som jag gav hans lillebror. Men jag visade att jag inte ville det och gav honom uppmärksamhet på annat sätt.
  • Anonym
    Anonym (förstår honom) skrev 2012-05-07 08:50:01 följande:
    Det tror jag också att han vill innerst inne och jag förstår om du inte vill sätta blöja på honom. Men för att avdramtisera det hela, erbjud honom att använda blöjorna som egentligen är till din dotter, om han vill. Som vilka basvaror som helst till familjen som är fria att nyttja för dom som vill och behöver. Så får du se om han fortsätter eller inte. Om han fortsätter visar det ju att han har ett behov av dom, på vilket plan det än är. Så isf varför förneka honom detta? Bara en tanke.  

Fast ärligt talat. Blöjor är inte helt billiga och även om jag inte alla har problem med såna fetischer hade jag inte köpt blöjpaket för att någon ska använda dem som en sorts sexleksak.. Sånt fixar man själv på samma sätt som jag heller inte skulle köpa en vibrator till min trettonåriga dotter...
  • Anonym
    Anonym (förstår honom) skrev 2012-06-04 08:27:04 följande:
    Fast om han tar nån enstaka ibland är väl det inte hela världen. Har han sagt att han använder dom som sexleksaker? Det kan ju lika väl vara nån annan orsak?

Om det inte är för njutningens skull så är det för att han kissar ner sig eller får utlösningar. Annat sätter man inte på sig bebisblöjor för. Kissar han på sig vid 12 års ålder bör det utredas ordentligt då det inte är normalt, blöjor är inte lösningen.
  • Anonym

Varför inte låta pojken ha på sig blöja om han nu tycker att det är skönt ? Det kanske känns skönt mot underlivet eftersom det är så mjukt eller så kanske han vill känna sig liten och ompysslad igen. Fråga om han vill att du byter bloja på honom också när du byter på ditt eget barn?

Svar på tråden Bonuspojken stjäl min flickas blöjor