Bonuspojken stjäl min flickas blöjor
Säkert ren nyfikenhet.
Kan vara sexuellt, han är väl på g gällande puberteten.
Låt detta stanna mellan dig och pojken. Fortsätter problemet får du väl "hota" med det bara för att få ett stopp.
Säkert ren nyfikenhet.
Kan vara sexuellt, han är väl på g gällande puberteten.
Låt detta stanna mellan dig och pojken. Fortsätter problemet får du väl "hota" med det bara för att få ett stopp.
men vilka konstiga svar i den här tråden då...
att en 12åring har ev sexuella tankar är inte konstigt alls då han snart är tonåring.
Att han knycker blöjor känns möjligen lite ovanligt men "man tar vad man kan". Han är så ung så han vet kanske inte om så mycket men blöjor kan han hitta. Detta var nåt han kom på att han kunde ta, kanske ger det honom nån viss sexuellt kick och det kommer säkert mogna och ta sig lite mer "vanliga" tonårsuttryck sen. Eller så tyckte han helt enkelt att det var en smidig lösning om han nu möjligen haft dem på sig för att onanera.
Vad gör man åt saken då? Tja, du har ju pratat med honom så jag föreslår att du fortsätter göra det, så gott han nu vill prata om saken, man kan ju förstå att han tycker det är pinsamt. Det viktiga är bara att inte skuldbelägga honom på nåt sätt. Är detta nåt sexuellt så ska han inte börja sitt liv med skuldkänslor på området.
Det skulle kanske också kunna handla om att han helt enkelt tycker det är skönt att ha dem på, men han är så stor så han förstår att han inte "borde" tycka det och smyger med det.
Men snälla nån....
Fetischer? Onanera i blöja? Kom igen....suck..
Nu finns det ju nåt som heter pubertet och ofrivillig sädesuttömning.
Jag hade gissat att det kanske är det han drabbats av då han sover och då försökt lösa problemet på ett i hans ögon smidigt sätt.
Suck vad är det med vissa föräldrar? Min första tanke skulle vara att han kissar på sig eller nattlig sädesutömning som den lilla pojken försökt lösa på egen hand. Han behöver förstående vuxna omkring sig och inte vuxna som skriker och skäller ut honom. Om pappan är knäpp så hoppas jag att du kan vara klok nog och prata med honom om att det kan bli blött i sängen på natten och att det är helt normalt. Om det är kiss(en då borde det kanske vara större mängder? Borde han få träffa en läkare. Kan du ringa mamman och prata?
Detta är nog inte helt ovanligt, för för nåt år sen fanns det en exakt likadan tråd med en kille som stal och gömde blöjor i garderoben...
"Det stora barnet vill ha all den där mysiga omvårdnaden som det lilla syskonet får som det blir påmint om när det ser föräldrarnas beteende mot det lilla barnet och som det också en gång vet att hon/han har fått. Den psykodynamiska teorin kallar tillbakagången för regression och menar att det är en försvarsmekanism för att slippa bli medveten om något som oroar en.
Ett större barn kan tänkas vara trött på att få höra att det är stort och skall ta ansvar för än det ena än det andra och återvänder då till ansvarsfriheten som det lilla barnet ofta har genom att "bli bebis" igen. Det kan vara i situationer med potträning, eller i situationer där föräldrarna börjar kräva att barnet äter upp sin mat och klär på sig själv som det stora barnet känner ett behov av att regrediera."
Kanske är så enkelt?
nej, det behöver det väl inte vara, det räcker väl med nyfikenhet hur det känns att ha blöjor, det behöver inte ens vara sexuellt.
Varför inte låta pojken ha på sig blöja om han nu tycker att det är skönt ? Det kanske känns skönt mot underlivet eftersom det är så mjukt eller så kanske han vill känna sig liten och ompysslad igen. Fråga om han vill att du byter bloja på honom också när du byter på ditt eget barn?