Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Tappat bort min utbetalningslapp

Hejsan!

Min utbetalningslapp från CSN på ett par tusen kr är spårlöst borta!
    Någon som vet om man kan få en ny hemskickad?
    Pengarna går ju endast att få ut med min legitimation, och jag tror bestämt att jag råkat slänga lappen.

• Svar på tråden Tappat bort min utbetalningslapp
  • Anonym (Orolig)
    Tobas skrev 2012-04-07 10:52:24 följande:
    "utebalningslappen" är en värdehandling. Du får ingen ny bara sådär. Du kan kanske ringa till CSN's utbetalningsavdelning och be dem makulera den och skicka dig en ny, men var beredd på att du får betala litegrann i administrationsavgift.
    Det spelar mig ingen roll så länge jag får mina pengar, du har ingen aning om vad en sådan administrationsavgift kan landa på?
    Men bra, då får jag ringa till CSN på tisdag då.. usch oroar mig så!
  • Anonym (Orolig)

Ja, det vet jag! Men första gången får man ut det på papper, hämtar ut samt anmäler konto på banken...

• Anonym (Orolig)

Nej inte enligt CSN.. Har redan vart i kontakt med dem..

La Lola skrev 2012-04-09 08:01:46 följande:
    Nja, du kan väl anmäla konto innan ändå?

Det går ju att göra via nätet.

• Anonym (Orolig)

Jo jag har med tidigare fått utbetalningar från csn. Men om det gått mer än 1 år sedan sist kan man bli tvungen till att registrera det på nytt, och det endast genom bank tydligen.

Skit dumt, men handlar väl om säkerhet antar jag..

La Lola skrev 2012-04-09 10:24:41 följande:
    Skumt...jag fick min första utb på en lapp och det trodde jag berodde på att jag inte hade uppgett kontonr till de (trodde att de redan hade det i sitt system sen tidigare plugg).

• Anonym (Orolig)

Ja okej, när jag ringde sa de att första utbetalning måste gå genom bank och där anmäla konto.

Hittade inget där man kunde fylla i banknr på min sida heller.

La Lola skrev 2012-04-09 10:42:23 följande:
    Näe uppge sitt kontonr kan man göra via nätet, det gjorde jag.

• Anonym (Orolig)

Jag har nordea, men de sa att jag var tvungen att anmäla via Swedbank. Men jag ringer dem imorgon, måste ju hur som haver få mina pengar.

La Lola skrev 2012-04-09 11:03:18 följande:
    Beror det på bank då tro? Jag har Nordea o loggade in på nåt sätt från CSNs hemsida vill jag minnas. Detta var i höstas.

• Anonym (Orolig)

är inne på telefonen. Men kul ändå att 2 st på csn ljög i telefon :o

.

La Lola skrev 2012-04-09 14:10:48 följande:
    Jo men det går som du ser att göra via nätet....

• Anonym (Orolig)

Fast jag vet inte om det är så mycket att missuppfatta när 2 olika människor säger att det endast går att anmäla via bank vid första utbetalning.

Ringde ju och frågade när jag fick lappen, om det gick att få utbet på annat sätt, men inte första gången.

• Anonym (Orolig)
    sportpappa skrev 2012-04-09 15:53:45 följande:
    Det är ju via bank som du gör anmälan.
    Jag måste gå med min utbetlapp till en bank och anmäla konto, annat än det funkade inte sa dem.

Men hur som haver, det var Inte frågan utan OM man kunde få en ny lapp...
  • Anonym (Orolig)

1. Du får ett utbetalningskort från Swedbank

Du får ett utbetalningskort med posten.
    Utbetalningskortet tar du med till Swedbank
    och då får du pengarna.

2. Du får pengarna på ditt bankkonto

Om du vill ha pengarna till ditt bankkonto,
    kan du gå in på Swedbank.
    De hjälper dig då att anmäla vilket bankkonto
    som CSN ska betala ut pengarna till.

Jag måste alltså Gå till Banken?

• Anonym (Orolig)
    MajaVira skrev 2012-04-09 16:21:12 följande:
    Du kunde ha gått till Swedbank tidigare för att anmäla ditt konto, är inte nödvändigt att vänta tills du fått utbetalningskortet

Du måste kontakta CSN för att få ett nytt utbetalningskort, eventuellt kommer det att dröja ca 3 månader innan de gör det (tills giltighetstiden för ditt borttappade utbetalningskort gått ut).
    Ja om jag hade vetat om detta med anmälan till bank så hade jag kunnat göra det ja

Iom att jag redan haft CSN tidigare trodde jag att det låg kvar, men icke. Därav att jag ringde dom första gången.

Giltigheten gick ut i början av maj på detta utbetkort.
  • Anonym (Orolig)
    sportpappa skrev 2012-04-09 19:09:43 följande:
    Självklart blev det fel igen för jag klantade mig:
     www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/b...
    Den missade jag konstigt nog, tack :)
    Marilyn skrev 2012-04-09 19:13:18 följande:
    Kontakta din bank för makulering av utbetalningsavin. CSN får reda på detta och skickar en fråga om du vill ha pengarna, alt kontaktar du CSN när makuleringen gått igenom. CSN kan inte makulera utbet avier.
    Okej, jag får ringa swedbank då iom att CSN betalar ut genom dom? Min bank är Nordea men det var en Swedbank utbet.
  • Anonym (Orolig)
    annelius skrev 2012-04-09 19:19:15 följande:
    En vän till mig blev av med en utbetalningsavi för några år sedan (inte CSN men ett annat ställe) och de betalade inte ut något till henne förrän tiden för avin gått ut. 
    Ja okej, får se va de säger imorgon när jag ringer. Får se det som ett sparande i värsta fall
  • Anonym (Orolig)

Nu har jag ringt både CSN och Swedbank. CSN hänvisade att jag skulle ringa Swedbank och de i sin tur sa att jag inte ens behövde utbetkortet utan räckte med legitimation Glad

Kan andas ut ^^

• Anonym (Orolig)

Med leg såklart. De ser i sitt system att jag har en utbet..

Anonym skrev 2012-04-10 09:35:46 följande:
    Så man kan få ut pengar utan utbetalningsavi?? Skrämmande! 

Svar på tråden Tappat bort min utbetalningslapp